چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۳۱۶۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
نادربخت یار مربی رباتیک در گفتگو با پایگاه خبری فرهنگ و هنر گفت :آموزش رباتیک ذهن کودک را ساماندهی می کند و کودک را برای مواجه شدن با مسائل زندگی آماده می کندو فرد با ساخت وسیله ای باعث تولید ثروت در کشور می شود.
نادر بخت یار مدرس رباتیک فرهنگسرای رسانه  گفت : رباتیک باعث تولید ثروت در کشور می شودنادر بخت یار مدرس  رشته رباتیک است .وی بعد از گذراندن  تحصیلات ابتدایی در هنرستان  تحصیلات تکمیلی خود را دررشته برق و مکانیک و تکنولوژی کنترل ادامه داده است .بخت یار ده سال است که در سازمان فرهنگی هنری فعالیت دارد و با فرهنگسرا های سرو ، اندیشه و رسانه  در زمینه آموزش رباتیک همکاری داشته است.
وی که در آموزش  رشته ی رباتیک مبدع است در این دوره ها بیش از   36 دوره ی آموزشی را  درشاخه  الکترونیک ؛ مکانیک و برنامه نویسی طراحی کرده است.  
وی می گوید : دوره های آموزشی رباتیک به  مقوله کارآفرینی و تولید شغل بسیار کمک می کند و شرکت کنندگان در این کارگاه با مهارت کار با ابزار، طراحی ، فکرکردن ، ایده پردازی ، نظم و ترتیب وکار گروهی آشنا می شوند. 
وی ادامه داد ؛  افرادی که در کلاسهای رباتیک شرکت می کنند حتما باید استعداد و علاقه ذاتی به کارهای فنی داشته باشند  و به ساختن و خلق وسیله  علاقه نشان دهند. شرکت در این دوره ها به شکوفایی استعدادآنها کمک می کند.
 مقوله مهم دیگرداشتن دانش و علم  قبل از ساختن است در این دور ها  ابتدا آموزش  و اصول فنی در فضای شاد و بصورت بازی آموزش داده می شود و شرکت کننده به طور غیر مستقیم مطالب علمی را یاد می گیرند.
این مربی رباتیک در خصوص لزوم آموزش رباتیک  درزندگی و تاثیر آن افزود؛ آموزش رباتیک  ذهن کودک را ساماندهی می کند و کودک  را برای مواجه شدن با  مسائل روبه رو می کند . برای هر کاری مهارت لازم پیدا می کند و فرد در آینده نیازمند کسی نمی شود . اگر دستگاهی باشد شخص تعمیر می کند و یا خودش با مهارت آموخته می تواند دستگاهی را حتی بسازد وهمین امر باعث تولید ثروت در کشور می شود.
مربی رباتیک فرهنگسرای رسانه  ادامه داد؛  غالبا افراد و متخصصانی در جامعه هستند که با رشته های فنی آشنایی ندارند و برای پیشبرد کارشان نیاز به افرادی دارند که بتوانند مهارت خود را به نحوی به  نمایش بگذرانند و از سیم و باطری  و سخت افزارها اطلاعی ندارند و  شخصی که با رباتیک آشنایی دارد به آن روح و حرکت می دهد تا آن را باور پذیر کند.
کارشناس رباتیک افزود ؛ رباتیک  با هنر نیز ارتباط دارد ودر رشته سینما  و تئاتر در بخش جلوه های ویژه نقش دارد تا با المان های مختلف بنواند داستان را برای بیننده باورپذیرتر کند.
همچنین رباتیک  در رشته های ورزشی کاربرد دارد و برای افرادی که حرفه ای ورزش می کنند و کسانی که آسبب دیده اند کارایی دارد.
مربی رباتیک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد ؛ رشته رباتیک به خاطر ویژگیهایش نیازمند فضا و مکانی دائمی است تا کودکان علاوه بر اینکه آموزش می بینند از نزدیک با این ربات ها آشنا شوند تا برجذابیت آن بیفزاید. 
 بخت یار در انتها در  خصوص سرفصل  های آموزش در فرهنگسرا نیز افزود ؛ امیدوارم استانداردسازی و تولید محتوا در فرهنگسراها به طور یکسان انجام شود و آموزش ها و سرفصل ها تجمیع و جمع بندی شود و خودم می توانم در جمع آوری این اطلاعات به سازمان کمک کنم.

* گفتگو : مریم صالحی

نظر شما