يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۹
کد خبر: ۱۳۲۴۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
فرهنگسرای کار و تعاون با هدف ارتقای اخلاق و فرهنگ شهروندی کارگاه آموزشی سفیران تجربه را روز سه شنبه 23 خرداد ماه برای افراد سالخورده برگزار می کند.

بحران های سالمندان در برابر بلایای طبیعی بررسی می شودبه گزارش روابط عمومی فرهنگسرای کار و تعاون، آسیب پذیری و مصدومیت در روند همه مراحل بلایا وجود دارند، شواهد نشان میدهد که افراد سالمند در طول تاریخ یکی از چندین گروه جمعیت با آسیب پذیری بالا در حوادث و بلایا می باشند. تلفات سالمندان در بحران ها در کشورهای پیشرفته و رو به رشد به طور نسبی بیشتر از سایر گروه ها  است.

 در این راستا نتایج مطالعات انجام شده بر روی گروه سنی قربانیان حوادث طبیعی نشان داده است که آسیب پذیری گروه سالمند در اکثر موارد بیشتر و چشمگیرتر از سایر گروه های سنی است.

 بنابراین برنامه آمادگی قبلی و کمک به افرادی که دارای انواع ناتوانیهای فیزیکی، بینایی، شنوایی و ذهنی هستند در هنگام بروز بحران و کاهش عواقب ناشی از آن سودمند می باشد. برنامه ریزی خاص قبل از حادثه بر پیشگیری و یا کاهش اثرات حین بحران در افراد سالمند و حفظ کیفیت زندگی در آنها تمرکز دارد.

 کارگاه آموزشی سفیران تجربه با مباحثی همچون ضرورت آمادگی افراد سالخورده در مخاطرات، انواع مخاطرات طبیعی نظیر، (سیل، زلزله، رانش زمین و گل و لای، زمستان سخت، تابستان طاقت فرسا، خشکسالی، گرمای شدید، آتش‌سوزی در طبیعت، طوفان تندری و رعد و برق و ….) و همچنین مخاطرات غیرطبیعی نظیر (حوادث رانندگی، انفجارات تروریستی، ریزگردها و ….) و نحوه مقابله با آن ها را بررسی می کند.

علاقمندان می توانند روزسه شنبه 23 خرداد ماه از ساعت 10 تا 12 به نشانی بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب- تقاطع خیابان هاشمی –فرهنگسرای کار و تعاون ، مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: 66029060 تماس بگیرند.

نظر شما