يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۷
کد خبر: ۱۳۲۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
نمایشگاه عکس «بدایع الزمان»؛ عکس‌هایی از پدیدارهای مدرن در عصر قاجار، روز چهارشنبه 7 تیر 1402 ساعت 16 در موزه عکسخانه شهر گشایش می‌یابد.
بدایع الزمان»؛ نمایشگاه عکس از پدیدارهای مدرن در عصر قاجار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه «بدایع الزمان» حاصل پژوهش محمدرضا طهماسب‌پور؛ پژوهشگر برجسته تاریخ عکاسی ایران است و برای نخستین بار در ایران به نمایش در آمده است. در این نمایشگاه 80  قطعه عکس از معماری‌، طب، حمل و نقل، تکنولوژی‌های تازه نظامی، تلگراف، صنعت چاپ، پرورش گیاهان و گل‌های جدید، مجسمه‌سازی، تئاتر، موسیقی و تمرین‌های نظامی و .... برای مخاطبان نمایش داده می‌شود. 
در متن ورودی نمایشگاه آمده است: « ... آنچه این نمایشگاه بر ‌پایة آن شکل گرفته، بکارگیری پدیدة جدید عکاسی و کارکرد اَسنادی آن در ثبت رویدادهای تازه و نو در همان زمان(عصر قاجار) است. پدیده‌ای که ناصرالدین‌شاه با آگاهی از کارکرد‌های آن و تأکید بر بکارگیری آن، بسیاری از رویدادها و رُخدادهای زمانه‌اش را جاودانه کرد. رویکرد این نمایشگاه، ارا‌ئة تازه‌های دنیای جدید و در میانة سّدة نوزدهم و همچنین بنیان‌های تازه‌ای است که برخی از آن‌ها از گسترش روابط سیاسی و فرهنگی با اروپای پس از انقلاب صنعتی شکل گرفته یا تکوین پیدا کرده است.»
بازدید از این نمایشگاه برای علاقه‌مندان به تاریخ عکاسی، جامعه‌شناسی، تاریخ دوره قاجار، هنر و .... فرصت مناسبی است. «امید خاکباز» طراح پوستر نمایشگاه بدایع الزمان است.بازدید از این نمایشگاه روزهای  شنبه تا چهارشنبه 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و پنج‌شنبه 9 صبح تا 13 است .
علاقمندان جهت بازدید می توانند به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه و برای اطلاعات بیشتر با شماره 88848993 تماس بگیرند.

نظر شما