شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۳۲۷۷۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی این نهاد را به عنوان سرپرست موزه‌ هنرهای معاصر تهران منصوب کرد.
سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران منصوب شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمود سالاری در حکمی محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران منصوب کرد.

متن این حکم بدین شرح است: «با توجه به استعفای آقای عبادرضا اسلامی کولایی و نظر به اهمیت موزه هنرهای معاصر بدین وسیله جناب‌عالی را به‌ عنوان سرپرست موزه منصوب می‌نمایم.

در همین راستا با توجه به آنکه موزه هنرهای معاصر زیرمجموعه اداره کل هنرهای تجسمی است توقع دارم با انتصاب مدیری توانمند در کنار حفاظت و معرفی گنجینه آثار گران‌سنگ آن، ضمن حفظ شأن و جایگاه این موزه ارزشمند، امکان بهره‌برداری بیش از پیش هنرمندان، نخبگان، پژوهشگران و عموم علاقه‌مندان هنرهای تجسمی فراهم شده و موزه هنرهای معاصر تهران در سطح ملی و بین‌المللی، نقش‌آفرینی درخشانی داشته باشد.

شایسته است بابت تلاش‌های ارزنده جناب آقای عبادرضا اسلامی کولایی در طی حدود پانزده ماه ریاست موزه، سپاسگزاری نمایم.

توفیقات شما و ایشان را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحت عنایت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) از خداوند منان خواستارم.»

محمد خراسانی‌زاده متولد سال ۱۳۶۴ و دانش آموخته دکترای «تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی» از دانشکده هنر دانشگاه شاهد و عضو هیئت علمی این دانشگاه است. تدریس دروس هنر و راهنمایی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد، نگارش ۱۲ مقاله علمی پژوهشی در زمینه‌های هنر و رسانه، داوری مقالات، پایان‌نامه‌ها و جشنواره‌های هنری نیز از دیگر فعالیت‌های اوست.

خراسانی‌زاده علاوه بر طراحی صنعتی، در حوزه گرافیک به عنوان طراح و مدیر هنری فعالیت داشته است. وی پیش از این سوابق اجرایی همچون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر شوراهای فرهنگ عمومی و اطلاع‌رسانی این استان، معاون آموزش و امور استان‌های سازمان فضای مجازی سراج، دبیر و سخنگوی چهار دوره نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی و... را برعهده داشته است.
نظر شما