يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۳۳۱۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
نمایش مشارکتی، زنده و عروسکی کاغذی «شهر طلا» به کارگردانی حامد زحمتکش با موضوع سواد مالی برای کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود.
نمایش «شهر طلا» در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «شهر طلا» یک نمایش مشارکتی زنده ۶۰ دقیقه‌ای است که به کارگردانی حامد زحمتکش و با تکنیک نمایش کاغذی برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۲ سال و با هدف آشنایی مخاطبان با مفاهیم مختلف سواد مالی، از ۲۱ تا ۲۷ تیر و ۱۰ تا ۲۵ مردادماه ساعت ۱۹:۳۰ (روزهای پنجشنبه و جمعه در دو سانس ۱۹:۳۰ و ۲۱) در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود. 

این نمایش بر اساس قصه‌ای از سونیا لیوتین در کتابی به همین نام است که توسط آکادمی هوش مالی تهیه و به وسیلهٔ انتشارات قدیانی منتشر شده است. آقای جهانگرد، شهر به شهر و کشور به کشور، سفر می‌کند تا کودکان دنیا را از نزدیک ببیند و قصه‌های سواد مالی آنها را برای بچه‌های خوب ایرانی تعریف کند. شهر طلا، نخستین مقصد از ماجراجویی‌های آقای جهانگرد است. 

بچه‌ها در این نمایش با مفاهیم مختلف سواد مالی مانند شغل‌ها، کارآفرینی، تعاون، خویش‌فرمایی و سرمایه‌گذاری آشنا می‌شوند، در بخش‌هایی از نمایش مشارکت دارند، کارت‌پستال‌هایی دریافت می‌کنند و برای تقویت نکات آموخته‌شده فعالیتی را انجام می‌دهند. 

حامد زحمتکش طراح، نویسنده، کارگردان و بازیگر این نمایش است. کارگردانی برنامه تلویزیونی خاله شادونه، اجرای برنامه‌های تلویزیونی گل‌آموز، حامد و قلقلی، موتور امداد و پیک بچه‌ها و عضویت در تیم کارگردانی کلاه قرمزی، عصر جدید و جوکر از جمله تجربه‌های قبلی زحمتکش است. او همچنین اجراهای متعددی در کشورهای آلمان، هلند، اندونزی، بلاروس و بلژیک برای کودکان و نوجوانان داشته است.

علیرضا خدابخش دیگر بازیگر نمایش، آزاده فرهنگیان ترانه‌سرا و رامین عبداللهی آهنگساز «شهر طلا» هستند و سونا مصطفی‌زاده، پگاه بنی‌اردلان و نگار افصحی تصویرگری شخصیت‌ها، نماها و وسایل را بر عهده داشته‌اند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به نشانی tiwall.com/p/shahr.tala مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی ۱۲۲ تماس بگیرند. فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع است.

نظر شما