شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۳۳۱۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲
رئیس فرهنگ‌سرای خانواده برنامه‌های این مرکز را تشریح کرد و گفت برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی ویژه خانواده‌ها از 22 تا 27 تیرماه 1402 به میزبانی این‌فرهنگسرا برگزار می‌شود.

گرامیداشت هفته ملی خانواده به میزبانی فرهنگسرای خانوادهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ ویژه برنامه‌های هفته ملی خانواده با هدف ارتقای کیفیت زندگی، تحکیم بنیان خانواده و ارتقای نشاط در خانواده‌ها به میزبانی فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

شیوا مقدم رئیس فرهنگسرای خانواده درباره برنامه‌های این مرکز به مناسبت هفته خانواده گفت: با هدف ایجاد جامعه‌ای خانواده‌محور بر پایه الگوی اسلامی مسابقه قرآنی «چشمه جاری عبادالله» با محوریت تدبر و حفظ سوره مبارکه انسان به مناسبت روز مباهله و روز ملی خانواده با همکاری دوره دانشگاهی موسسه تدبر در کلام وحی برگزار می شود.

مقدم در ادامه گفت: در موضوع خانواده در قرآن آیات بسیاری وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت و عظمت ساختار خانواده از نگاه قرآن است از این رو «هم اندیشی بانوان مدیر و فعال قرآنی استان تهران» با برپایی کارگاه های سبک زندگی، هم اندیشی، تدبر در قرآن، صحیفه سجادیه و .. روز دوشنبه 26 تیرماه ساعت 8 تا 16 برگزار می شود.

رئیس فرهنگسرای خانواده اظهار داشت: حقوق خانواده از ظرفیت های قابل توجهی در حفظ کارکردهای خانواده برخوردار است به همین منظور کارگاه «حقوق خانواده» ویژه مشاوران، کنشگران و فعالان حوزه خانواده با حضور "فرج الله هدایت نیا" در این مرکز برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت خانواده با رویکرد پایدارسازی و قوام‌بخشی به روابط عاطفی برنامه «سینما و خانواده» با حضور عوامل فیلم به نمایش دو فیلم سینمایی «جامه دران» و «قطارآن شب» در روزهای 24 و 26 تیرماه ساعت 18:30 اختصاص دارد.

مقدم گفت: همچنین در برنامه «گنجینه خانواده» به منظور تشویق خانواده‌ها به مطالعه کتاب «تاج طلا» "راهنمای بلوغ دختران" با حضور سمیه سادات لوح موسوی (نویسنده)، نوشین فرهانی(روانشناس تربیتی)، فرزانه فخریان(پژوهشگر فرهنگی) و زهرا روح الامین(جامعه شناس تربیتی) با مشارکت انتشارات احیا یکشنبه 25 تیرماه ساعت 15 معرفی و رونمایی می شود.

وی ادامه داد: دستیابی به یک خانواده ایده آل و سالم به عنوان پایه‌های یک جامعه سالم لازم است همه اعضای خانواده و بویژه زن و شوهر نقش خود را به درستی ایفا کنند و لازمه خانواده ایده آل، تربیت صحیح و اصولی کودک است به همین منظور کارگاه‌ «خانواده سالم» "ویژه مادران" از دیگر برنامه‌های این مرکز به مناسبت هفته ملی خانواده است.

مقدم گفت: به منظور ترویج همدلی، یک‌زبانی، دوستی بین همسران و گسترش فرهنگ آرامش و مهربانی در روابط فردی، اجتماعی و خانواده برنامه رادیویی «آشتی کنان» با همکاری رادیو فرهنگ در فرهنگسرای خانواده تهیه و ضبط می‌شود.

مقدم گفت: با توجه به اهمیت خانواده با رویکرد پایدارسازی و قوام‌بخشی به روابط عاطفی و خانوادگی برنامه‌های عکس نوشت «عشق مراقبت می خواهد» به مناسبت روز خانواده تهیه و در فضای مجازی منتشر می شود.

مقدم در پایان گفت: کنسرت موسیقی «هنرجویان و خانواده» و «خانواده و گروه کر» از دیگر برنامه های این مرکز به مناسبت هفته ملی خانواده است.

از سال ۱۳۸۶ روز ۲۵ ذیحجه به عنوان روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است؛ علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره دهر که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. این سوره در شأن اهل بیت پیامبر (ص) است و به همین مناسبت از سوی شورای فرهنگ عمومی همراه با تکریم بازنشستگان روز خانواده نیز نام گذاری شده است.

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.


نظر شما