شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۳۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
فیلم‌های کوتاه «بمبئی»، «زاغ و کشاورز»، «بنفشه‌زار» و «سفر نازلی» در چهاردهمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه، با حضور محمد علیزاده فرد اکران، تحلیل و نقد می‌شوند.
اعلام برنامه های پاتوق فیلم کوتاهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، چهاردهمین جلسه از هشتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ با نمایش ۴ فیلم کوتاه ایرانی در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در چهاردهمین جلسه از فصل هشتم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌ کوتاه داستانی «بمبئی» به کارگردانی آمین صحرایی، «زاغ و کشاورز» به کارگردانی هادی کشاورز، «بنفشه‌زار» به کارگردانی آبتین سلیمی طاری و «سفر نازلی» به کارگردانی نیما میرزاخانی به نمایش در می‌آیند.

در این رویداد محمد علیزاده فرد، نویسنده، کارگردان و مدرس سینما به‌ عنوان کارشناس جلسه چهاردهم، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفتگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد قاسمی، مجری تلویزیون، کارگردان و تهیه کننده، به عنوان مجری و کارشناس فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور خواهد داشت.

«بمبئی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی آمین صحرایی تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «زنی برای استخدام پسر بیکارش تلاش می‌کند، اما وقتی تلاشش نتیجه نمی‌دهد دست به معامله‌ای با رییس بانک می‌زند، که این ماجرا را باید مانند راز با خود نگه دارد.»

مستند کوتاه «زاغ و کشاورز» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی هادی کشاورز تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان «یخ آن تابستان» آمده است: «زاغی با کشاورزی دوست می‌شود، در ادامه دوستی چالشی برای زاغ به وجود می‌آید و زاغ در صدد برطرف کردن چالش است.»

«بنفشه‌زار» به کارگردانی آبتین سلیمی طاری و نویسندگی ایمان افشاریان و به تهیه کنندگی آبتین سلیمی طاری، در انجمن سینمای جوانان ایران تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: « عزیز (عزی) مادر بزرگ ریحان، در آستانه مرگ قرار دارد. ریحان که تنها مونسش عزی است بسیار آشفته و پریشان می‌شود. رحمان پدر ریحان تصمیم می‌گیرد عزی را به بهداری روستای دیگری ببرد.»

«سفر نازلی» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی نیما میرزاخانی تهیه و تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «نازلی در شب تولدش، مجبور به رفتن سفری دور میشود.»

چهاردهمین جلسه فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز-پخش رویش، پس از دو هفته تعطیلی، دوشنبه‌ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.
نظر شما