شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۳۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: الان پرمخاطب‌ترین بازی در کشور آمیرزاست، که در فروشگاه‌های داخلی بیش از ۲۰ میلیون کاربر دارد.
«آمیرزا»پرمخاطب‌ترین بازی کشوربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (زیر مجموعه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) با ارائه گزارشی درباره بازیکنان بازی‌های دیحیتال شاخص‌ترین اطلاعات مربوط به مصرف رسانه بازی در ایران را در سال ۱۴۰۰ جمع‌آوری کرده، که نشان می‌دهد از بین جمعیت ۸۴ میلیون نفری ایران در سال ۱۴۰۰، بیش از ۳۴ میلیون نفر بازیکن بر روی مجموع پلتفرم‌ها بازی کرده‌اند.

یعنی در سال ۱۴۰۰ از هر ۱۰۰ مرد ایرانی ۴۶ نفر بازیکن و از هر ۱۰۰ زن ایرانی ۳۵ نفر بازیکن هستند. از طرفی، کودکان و نوجوانان دو گروه سنی هستند، که بیشترین میزان اقبال به بازی‌های دیجیتال داشته‌اند. در میان استان‌ها هم قم کمترین و البرز بیشترین نسبت بازیکنان را داشته است.

به نقل از سینما پرس ،براساس این گزارش، سبک مورد علاقه بازی در رده سنی خردسال تفننی - آموزشی و مسابقه‌ای، سبک بازی رده سنی کودک مسابقه‌ای، بتل رویال و تفننی - امتیازی، سبک بازی رده سنی نوجوان بتل رویال، ورزشی و اکشن - ماجرایی است. در رده سنی جوان ورزشی، بتل رویال و معمایی - فکری جزو سبک‌های بازی مورد علاقه این سنین است و بزرگسالان به معمایی - فکری، تفننی - امتیازی و ورزشی علاقه‌مندند. میانسالان هم سبک معمایی - فکری، تفننی - امتیازی و ورزشی بازی می‌کنند.

محمدامین حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره صادرات بازی‌های ایرانی به کشورهای اروپایی و امریکایی گفت: در این سال‌ها بازی‌های ایرانی توانستند در کشورهای اروپایی و امریکایی منتشر شوند و مخاطبان خوبی را جذب کنند. از آنجایی که تحریم‌های ظالمانه علیه شرکت‌های ایرانی وجود دارد، بازی‌سازها بازی خود را با برند خارجی عرضه می‌کنند.

حاجی‌هاشمی ادامه داد: معمولاً بازی‌های ایرانی در کشورهای امریکا، آلمان و روسیه مخاطب خوبی دارد و هر بازی در این کشورها چند صد هزار کاربر دارد، که در حال درآمدزایی هستند. اما به دلایل تحریم‌ها کار رسانه‌ای برای بازی‌ها انجام نمی‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره پرمخاطب‌ترین بازی ایرانی در کشور توضیح داد: الان در کشور پرمخاطب‌ترین بازی آمیرزاست، که در مجموع بر روی فروشگاه‌های داخلی بیش از ۲۰ میلیون کاربر دارد. آمیرزا بازی کلمات و آموزش زبان فارسی است، که در کشورهای منطقه برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان فارسی منتشر شده است. در ایران معمولاً سبک بازی کلمات، پرسش و پاسخ و Match ۳ طرفدار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که یکسری از بازی‌های وارداتی به محل تبادل اطلاعات در اعتراضات اخیر تبدیل شده بود، بیان کرد: در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نظام رده‌بندی سنی به نام اسرا داریم و جزو ۱۰ کشوری هستیم، که نظام رده‌بندی مخصوص بازی را داریم. ما در آن سامانه بازی‌ها را رده‌بندی سنی می‌کنیم و بازی‌هایی که محتوای خشن‌تر دارند، در رده سنی بالاتر قرار می‌گیرند. حتی بیشتر بازی‌ها به دلیل خشونت زیادشان غیرمجاز اعلام می‌شوند.

حاجی‌هاشمی با بیان اینکه باید از ابتدا جلوی انتشار بازی‌های وارداتی غیرمجاز گرفته شود، افزود: از آنجایی که بازی‌های ایرانی و بازی‌هایی که در ایران نمایندگی رسمی دارند، با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همکاری دارند، مسائل ناهنجاری را از بازی حذف می‌کنند. اما بازی‌های وارداتی که بدون نمایندگی در ایران منتشر می‌شود، اگر نظام ارزیابی و رده‌بندی سنی نسخه غیرمجازی را شناسایی کند، هیچ تغییراتی به بازی اضافه نمی‌شود، بیشتر بازی‌ها غیرمجاز اعلام می‌شود و با تعامل با فروشگاه‌های اپلیکیشن حذف می‌شود.

نظر شما