يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۳
کد خبر: ۱۳۳۳۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام، اولین مدرسه مداحی نوجوان در فرهنگسرای رازی آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  «حسین شکیب راد» رییس فرهنگسرای رازی  از آغاز به کار رسمی اولین مدرسه مداحی نوجوان در این فرهنگسرا خبرداد و گفت: «آیین افتتاح این مدرسه مداحی که ویژه نوجوانان راه اندازی شده است به صورت نمادین و همزمان با تولد شهید آرمان علیوردی برگزار شد و از امروز چهارشنبه 28 تیرماه و همزمان با آغاز ماه محرم الحرام 1444 به صورت رسمی آغاز به کار کرد.»

او ادامه داد: «تا امروز بالغ بر 200 نوجوان در این مدرسه مداحی ثبت‌نام کرده‌اند. این افراد نه تنها ساکنان منطقه 11 تهران را شامل می‌شوند بلکه ما از سراسر تهران و شهرستان‌های دیگر هم ثبت‌نام داشتیم زیرا مدرسان این مدرسه مداحی همگی از مداحان جوان و پیشکسوت‌تان مطرح کشور هستند.»

شکیب راد هدف از راه‌اندازی این مدرسه را تقویت توانمندی‌های نوجوانان مطرح کرد و ادامه داد: «بافت منطقه 11 را قشری از نوجوانان و جوانان به خود اختصاص داده‌اند که علاقمندی‌ها و اتصال‌های مذهبی خوبی دارند. با همین رویکرد در کنار برگزاری مدرسه تابستانی که در تمام فرهنگسراهای شهر تهران برگزار شده و در حوزه‌های مختلف کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند، در فرهنگسرای رازی دو مدرسه ویژه نیز با عنوان مدرسه سرود و مدرسه مداحی راه‌اندازی کردیم.»

او افزود: «برای معرفی این مدرسه، همزمان با شب میلاد امام هادی علیه‌السلام آیین افتتاح نمادین مدرسه مداحی نوجوان را در محوطه بوستان رازی برگزار کردیم. این مراسم همزمان با یک اتفاق شیرین دیگر اتفاق افتاد و این اتفاق سالروز تولد شهید آرمان علیوردی بود. این شهیدِ دهه هشتادی، یکی از بچه‌های کانون یا هیأت شباب المهدی بود؛ هیاتی که اعضای آن سه سالی است که در فرهنگسرای رازی و در مسجد کمیل این فرهنگسرا مستقر هستند. اعضای هیأت مجموعه‌ای از بچه‌های طلبه هستند که با نوجوانان و جوانان دمخور می‌شوند.»

مدیر فرهنگسرای رازی استقبال از مراسم افتتاح مدرسه مداحی نوجوان و جشن تولد شهید آرمان علیوردی را کم‌نظیر خواند و افزود: «شاید جذاب‌ترین بخش این برنامه زمانی بود که عکس‌هایی از آرمان رونمایی شد. این عکس‌ها متعلق به زمانی بود که آرمان سال گذشته در همین فضای فرهنگی و در ایام اربعین به مردم خدمت‌رسانی می‌کرد. در این مراسم در کنار خانواده محترم ایشان کیک تولد بریدیم و با همراهی مداحان نوجوان و جوان که حضور داشتند اتفاق شیرینی رقم خورد. مخاطبانی که آمده بودند می‌دانستند که این همان جاییست که آرمان علیوردی حضور دارد و وقتی که این شگفتانه رونمایی شد دوستان وی که در همین فضا و هیأت شباب بودند درباره اتفاقاتی که با این شهید و دوستان خودشان رقم خورده بود روایتگری کردند.»

شکیب‌راد درباره سخنرانان این مراسم گفت: «سخنران اصلی این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین دهقانی و مداحان مراسم کربلایی محسن عراقی و تنی چند از ذاکران اهل‌بیت بودند و خانواده شهید و امیرعباس پارسا نیز که دوست شهید علیوردی بود، به بیان روایتگری و ذکر خاطره پرداختند. همچنین رونمایی از اولین سرود تولید بچه‌های مدرسه سرود با محوریت غدیر رونمایی شد. شب معناداری رقم خورد و امید داریم که به برکت این شهید مدرسه سرود و مداحی با اتفاقات خوبی پیش برود.»

وی تاکید کرد: «بعد از مدتی که تجمعات به خاطر ایام کرونا کم شده بود راه‌اندازی مدرسه مداحی باعث شد تا در میان کودکان و نوجوانان شور، هیجان و انرژی و انگیزه ایجاد شود تا بتوانند در مسیر درستی حرکت کنند و بخشی از نیاز خانواده‌ها برای نوجوانان‌شان به شکل سالم تأمین شود.»
برچسب ها: مدرسه مداحی
نظر شما