يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۳
کد خبر: ۱۳۳۴۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
به همت فرهنگسرای ارسباران تولید و منتشر می‌شود
فرهنگسرای ارسباران همزمان با ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، مجموعه محصول مجازی «نوای قدسیان» را با هدف معرفی آیین‌های محرمی نقاط مختلف ایران تولید و منتشر می‌کند.
معرفی آیین‌های محرمی نقاط مختلف ایران در «نوای قدسیان»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، مجموعه موشن‌گرافیک «نوای قدسیان» در شب‌های محرم ۱۴۴۵ با هدف معرفی آیین‌های محرمی مردم در نقاط مختلف ایران به همت فرهنگسرای ارسباران تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

در این مجموعه محرمی تلاش شده آیین و رسوم قدیمی عزاداری در برخی مناطق و شهرهای ایران مانند یزد، کاشان، بوشهر، اهواز، شیراز و... معرفی شود. 

ذکر نام برخی مداحان برجسته و ماندگار این شهرها و پخش کردن اجرای سبک‌های مختلف مرثیه‌سرایی با ذکر مشخصات موسیقیایی آثار، از بخش‌های مجموعه موشن‌گرافیک «نوای قدسیان» است. 

تا کنون سه قسمت از این مجموعه محصول در فضای مجازی منتشر شده که به ویژگی‌های عزاداری ماه محرم در یزد، کاشان و خوزستان می‌پردازد و قسمت‌های بعدی نیز در ادامه ایام محرم منتشر خواهد شد. 

مجموعه «نوای قدسیان» را می‌توانید در صفحات مجازی فرهنگسرای ارسباران به نشانی‌های زیر تماشا کنید: 
کانال آپارات: farhangsara.arasbaran 
کانال تلگرام: arasbaraninfo 
صفحه اینستاگرام و روبینو و کانال بله و ایتا: farhangsara_arasbaran

نظر شما