شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۳۳۷۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم
هم زمان با روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم مدیریت فرهنگی هنری منطقه 21 آیین تجلیل از خانواده معظم شهید والامقام مدافع حرم ستار اورنگ را برگزار کرد.
تجلیل از خانواده معظم شهید والامقام مدافع حرم ستار اورنگروز ١٨ مردادماه همزمان با سالروزشهادت شهید مدافع حرم ، شهید محسن حججی، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نامیده شد تا مناسبتی باشد برای تجلیل از فداکاری‌ها وتلاش ها و رشادت های دلیرمردانی که با اهداء خون خود ، امنیت و آسایش را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند. هم زمان با این روز مدیریت فرهنگی هنری منطقه 21 آیین تجلیل از خانواده معظم شهید والامقام مدافع حرم ستار اورنگ  را برگزار کرد.
در این برنامه که با حضور در منزل شهید انجام شد ، همسر شهید به بیان خاطراتی از سلوک و روش و منش زندگی ایشان پرداختند. 
خانم اورنگ با بیان اینکه روش پدرانه شهید در تدریس و آموزش دانشجویان در دانشگاه سبب محبوبیت بسیار وی بود یاد آور شد که همواره با تلاشی مضاعف سعی در کمک به دانشجویان داشتند و با تلاش های فراوان دغدغه های معیشتی آنان را هم تا جای ممکن رفع مینمودند.همچنین نوع رفتارشان با کودکان زبانزد بود و تمامی بچه های محل ایشان را میشناختند و هر زمانی که فرصتی هرچند محدود مییافتند به ورزش  و رفاقت با بچه ها میپرداختند. شهید بسیار دست به خیر داشتند و ما بعد از شهادتشان فهمیدیم که به نیازمندان بسیاری در شهر یاسوج کمک مینمودند.
همسر شهید در ادامه خاطرات حضور در سوریه و نحوه رشادت و شهادت و چگونگی اطلاع و رسیدن خبر شهادت و مراسم وداع با  این فرمانده غیور را بیان نموده و گفتند که ما در این چند سال بعد از شهادتشان همواره حضورشان را در زندگی خود حس میکنیم و واقعا مصداق آیه :  وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ  را با تمام وجود دیده ایم .
در ادامه سید مجید حسینی مدیر فرهنگی هنری منطقه 21 نیز با اشاره به وظیفه تمامی افراد برای پاسداشت و گرامیداشت شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با اهدای لوح سپاس و هدایا از خانواده معظم شهید تجلیل نمودند.
پایان بخش این دیدار و تجلیل نیز عکس یادگاری با خانواده شهید بود.

نظر شما