شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۳۳۹۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کتاب «اندیشیدن با هنر» به قلم دکتر نعمت‌الله فاضلی، با حضور اساتید دانشگاه و منتقدین جامعه‌شناسی و اصحاب فرهنگ و هنر، در فرهنگسرای ارسباران مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب «اندیشیدن با هنر» در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می‌شودبه‏ گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ ویژه‌برنامه نقد و بررسی کتاب «اندیشیدن با هنر» به قلم دکتر نعمت‌الله فاضلی و به همت کتابخانه هنر و با مشارکت انتشارات فرهنگستان هنر، روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در بخش اصلی و میزگرد تخصصی این برنامه، مولف و سه تن از اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، «دکتر اعظم راودراد»، «دکتر عباس کاظمی» و «دکتر مجید گیاهچی» به سخنرانی، نقد و تحلیل و واکاوی اثر می‌پردازند و در پایان به پرسش‌های منتقدین و اصحاب فرهنگ و هنر حاضر در برنامه پاسخ داده خواهد شد. 

هم‌چنین در بخش جنبی این برنامه، غرفه‏ نمایشگاه و عرضه‏ کتاب با حضور و امضای نویسنده، توسط انتشارات فرهنگستان هنر برپا می‌شود.

نویسنده‏ کتاب «اندیشیدن با هنر» به بازاندیشی انتقادی در فرهنگ امروز ایران پرداخته است. به گفته‏ وی "اندیشیدن با هنر، صحبت کردن درباره‏ هنرهاست، آن‌گونه که در حوزه‏ عمومی به این هنرها می‌پردازند، نه آن‌گونه که منتقدان دانشگاهی بر اساس نقد نظریهمحور و مطابق نظریه‌های نشانه‌شناسی، ساختارگرایی، نوتاریخی‌گری، پسااستعماری یا صورت‌گرایی و دیگر نظریه‌ها، آثار ادبی و متون هنری را نقد می‌کنند".

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان دکتر علی شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان ارسباران (جلفا) مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

نظر شما