شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۳۳۹۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
فرهنگسرای ارسباران پس از بررسی آثار ارائه شده به دبیرخانه فراخوان «هنر چیدمان»، از صاحبان آثار حائز ارزش و امتیاز تقدیر کرد.

تقدیر از منتخبان فراخوان «هنر چیدمان» در فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگسرای ارسباران در راستای توجه به هنرهای نوگرا در حوزه‌ هنرهای تجسمی و بهره‌مندی از فضا و امکانات موجود و ظرفیت هنری علاقمندان، در خردادماه سال‌جاری با اعلام فراخوان «هنر چیدمان» (اینستالیشن آرت)، از اساتید، دانشجویان و عموم هنرمندانجهت فضاسازی و نمایش هنرهای متنوع بصری در نمایشگاه ثابت محیط داخلی فرهنگسرا، دعوت به عمل آورد.

پس از ارسال آثار به دبیرخانه و بررسی، مطابق رای و نظر شورای انتخاب از مجموعه آثار ارائه شده طرح و ایده هنری چهار نفر از شرکت‌کنندگان حائز ارزش و امتیاز لازم شد که طی نشست صمیمی همراه با بحث و گفتگو در خصوص ایده‌های ارائه شده، با اهدا لوح تقدیر از تلاش خلاقه و هنرمندانه آنان، تقدیر به عمل آمد.

از جمله اهداف برگزاری این رویداد هنری می‌توان به تمهید و فراهم آوردن زمینه ­های خلق و ایجاد طرح‌­ها و تجربه‌های جدید و آثار نوگرا، امکان آفرینش و اجرای ایده‌های جدید با استفاده از زبان هنر، ایجاد تعامل اجتماعی بین هنرمندان رشته‌های متفاوت، شناسایی استعدادهای خلاق فعال در عرصه هنرهای نو و ایجاد فرصت بروز ایده‌های خلاق با شیوه‌­های بیانی متنوع و متناسب با محیط فرهنگسرا اشاره کرد.

پس از داوری نهایی، یکی از طرح‌های خلاقانه در فضای محیطی و داخلی فرهنگسرای ارسباران که به عنوان "باغ پرندگان" شناخته می­‌شود پیاده و در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نظر شما