يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۳۴۰۴۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
نخستین نمایشگاه عکس‌ها و نامه‌های دیده نشده اسرای جنگ تحمیلی با عنوان «روایت رهایی» در حوزه هنری افتتاح شد.
عکس‌ها و نامه‌های دیده نشده اسیران جنگ تحمیلی به نمایش درآمدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نخستین نمایشگاه عکس‌ها و نامه‌های دیده نشده اسرای جنگ تحمیلی با عنوان «روایت رهایی» ، یکشنبه 29 مرداد با حضور امیرخلبان محمد صدیق قادری، ناخدا هوشنگ صمدی و سید یاسر ابوترابی - فرزند حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.
در این نمایشگاه  که به همت دفتر هنر و ادبیات اسارت حوزه هنری و به مناسبت سی‌وسومین سالروز بازگشت آزادگان به کشور برپا شده، برای نخستین بار، 29 عکس دیده نشده از دوران اسارت و بازگشت آزادگان و 16 نامه از نامه‌های رد وبدل شده میان اسرا و خانواده‌هایشان به نمایش گذاشته شده است.
ساسان ناطق، مدیر دفتر هنر و ادبیات اسارت حوزه هنری درباره برپایی این نمایشگاه گفت: نامه‌ها و عکس‌های زیادی داریم که میان اسرا و خانواده‌هایشان رد و بدل شده است. اما بانک اطلاعاتی ما هنوز کامل نشده است. زیرا به بسیاری از آزادگان دسترسی نداریم و تعدادی از این بزرگواران هم از دنیا رفته‌اند. به همین دلیل از میان عکس‌ها و نامه‌هایی که داشتیم، تعدادی برای این نمایشگاه انتخاب شد.
او افزود: نمایشگاه «روایت رهایی» روایتی تصویری و راهی برای مبارزه با فراموشی است تا مردم بدانند آزادگان چه دوران سختی را گذراندند تا به جمع خانواده‌هایشان بازگردند. این عکس‌ها و نامه‌ها به لحاظ روانشناختی هم قابل بررسی است؛ چراکه مباحث بسیار زیبایی در دلشان نهفته و  اسارت، بخش مغفول‌مانده جنگ تحمیلی است.
در جریان افتتاح این نمایشگاه هنری، از ساعت 15 روزهای 29، 30، 31 مرداد و  یکم شهریور، یکی از آزادگان به روایت خاطرات خود از دوران اسارت خواهد پرداخت.
نمایشگاه «روایت رهایی» از 29 مرداد تا 5 شهریور در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری دایر خواهد بود.
انتهای پیام/
نظر شما