شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۳۴۱۶۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
کتابخانه هفت چنار در ادامه سری نشست های ادبی «تولد یک پروانه »میزبان سید مرتضی حسینی شاهترابی نویسنده ی کودک و نوجوان افغانی است .
دیدار با نویسنده افغان در برنامه«تولد یک پروانه»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دیدار نزدیک با پدید آورندگان آثار اعم از نویسندگان و  شاعران و مترجمان و تصویگران کودک و نوجوان از جمله مواردی است که سبب افرایش گرایش کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی می شود .
سید مرتضی حسینی شاهترابی متولد 1356 اهل افغانستان می باشد ، او در مقطع دکترای تاریخ تمدن اسلامی مشغول به تحصیل است.
وی از اساتید و منتقدین مطرح ادبیات داستانی در ایران و در زمینه فیلم و سینما نیز صاحب نظر می باشد.
 در این برنامه ضمن دیدار و گفتگو با این نویسنده داستان خوانی ،  بازی های سنتی افغانستان برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
وی در کارنامه هتری خود عنوان های  معاونت آموزش کانون ادبی کلمه (افغانستان) ، داوری جشنواره های داستانی ازجمله چهارمین کنگره واژه های تشنه، نخستین جشنواره داستانی کلمه، دبیر علمی نخستین  جشنواره داستان کلمه، دبیر علمی نخستین جشنواره ادبی شهرزاد و سیمرغ را دارد.
شاهترابی نوشتن داستان را از سال 1390  واز کارگاه داستان نویسی حسن ورجانی شروع کرده است. با محافل و گروه های ادبی ایران آشناست و داستان ایران و افغانستان را باجدیت دنبال می کند.
داستان نویسی مقدماتی ، مجموعه نمایشنامه های شور آباد و قند آباد از کتاب های منتشر شده اوست وکتاب بهترین داستان های کوتاه زنان افغانستان در ایران را در دست انتشار دارد.
کتاب پرواز قاصدک مهاجر ازجمله آثار او برای گروه سنی کودک ونوجوان است و همچنین سردبیری مجله کاغذ پران ویژه این گروه سنی را نیز به عهده دارد.  
کودکان و نوجوانان جهت شرکت رایگان در این برنامه می تواننددر تاریخ یاد شده ساعت 11 به نشانی میدان بریانک خیابان شهید دعوتی.خیابان حسام الدین. کوچه شهید محقق .بوستان ناظمی مراجعه و یا با شماره 55787700 تماس حاصل نمایند.
نظر شما