يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۳۴۳۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران از رایگان بودن حمل و نقل عمومی در مسیر آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد.
خدمات حمل و نقل عمومی برای جابه‌جایی جاماندگان پیاده‌روی اربعینبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: جهت تسهیل در حمل و نقل تمهیدات لازم با مترو، شرکت تاکسیرانی و اتوبوس‌های شهری در خصوص جابه‌جایی عزاداران انجام شده است که بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده خدمات رسانی خطوط حمل و نقل عمومی در طول مسیر پیاده روی روز اربعین به صورت رایگان انجام خواهد شد.
خونوئی اضافه کرد: در ۱۲ نقطه تهران که از تقاطع بزرگراه بعثت و فداییان اسلام آغاز می شود، ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران مستقر خواهند شد. همچنین برای این منظور ۷ ایستگاه تاکسی با ۲۰۰ دستگاه ون جهت سرویس دهی به زائران در مسیر بازگشت در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه سرویس‌دهی در ایستگاه‌های مترو واقع در مسیر پیاده‌روی بصورت رایگان خواهد بود، افزود: در این راستا هماهنگی های لازم برای کاهش فاصله حرکت قطارها و خدمات دهی به مسافران در ساعات پر تردد با حداکثر توان صورت گرفته است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان اضافه کرد: همچنین جهت سهولت در دسترسی به مسیرها، ۵ پارکینگ درنظر گرفته شده است که از میدان خراسان به سمت جنوب است.
«لشکر حسین(ع)»، آیین پیاده‌روی جاماندگان و عزاداران اربعین حسینی شهر تهران چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه از ساعت ۶ صبح بـا قرائـت زیـارت شـریف اربعیـن از میدان آئینی امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز می‌شود.
نظر شما