شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۳۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
رهبر انقلاب اسلامی در پایان مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور به مناسبت اربعین حسینی تاکید کردند: همانند راهپیمایی اربعین راه معنویت و حاکمیت توحید را طی کنید.
رهبر انقلاب: همانند راهپیمایی اربعین راه معنویت و حاکمیت توحید را طی کنیدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در پایان مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور به مناسبت اربعین حسینی با بیان این که «همانند راهپیمایی اربعین راه معنویت و حاکمیت توحید را طی کنید» تاکید کردند: راه معنویت و حاکمیت توحید را با همین استحکام راهپیمایی اربعین طی کنید. این امیدی است که به شما جوانان امروز و شما جوانان دنیای اسلام است به خصوص به شما جوانان ایرانی عزیز.
ایشان افزودند: در این راه استقامت بورزید و همیشه حسینی زندگی کنید و حسینی بمانید. این راه شما، اراده است. باید با اراده حرکت کرد. با تصمیم باید حرکت کرد. جاذبه‌ها برای زاویه ایجاد کردن از این صراط مستقیم کم نیست. همیشه بوده این زاویه‌ها امروز بیشتر از همیشه است.
به گزارش ایسنا، رهبر انقلاب اسلامی همچنین بیان فرمودند: اراده‌ی قوی لازم است تا در مقابل این جاذبه‌های شیطانی بتوانید مقاومت کنید. اگر مقاومت کردید آن وقت قله را فتح خواهید کرد. کاری که از بعد از زمان رسول خدا تا امروز انجام نگرفت. قله‌ی حاکمیت دین خدا، حاکمیت حق، حاکمیت عدل، قله‌ی رسیدن به مقصود و غرض از خلقت انسانی که عبارت باشد از تکامل انسان، کمال بشری به این قله خواهید رسید. این کار، کار شماست.
ایشان همچنین تاکید کردند: شما جوانهای امروز می‌توانید مایه‌ی امید باشید، مایه‌ی امیدید. بحث می‌توانید نیست. مایه‌ی امیدید. امروز هر کدام از شما یک مشعل نورانی می‌توانید باشید بر سر راه پیرامون خودتان و محیط پیرامونی خودتان. سعی کنید این را نگه دارید. تلاش کنید در این راه استقامت بورزید. فاستقم کما امرت و من تاب معک. استقامت مهم است. 
همزمان با اربعین حسینی برخی از هئیت‌های دانشجویی با حضور در حسینیه امام خمینی در محضر رهبر انقلاب به عزاداری پرداختند.
این مراسم دومین عزاداری حضوری هیئت‌های دانشجویی در محضر رهبر انقلاب بعد از شیوع بیماری کروناست.
این مراسم امسال نیز توسط جمعی از دانشجویان سراسر کشور امروز (چهارشنبه) مصادف با روز اربعین حسینی از ساعت 6 صبح با تجمع در مسجد دانشگاه تهران آغاز شد و به سمت حسینیه امام خمینی (ره) ادامه یافت.
سال گذشته (۱۴۰۱) بعد از دو سال که امکان برگزاری مراسم عزاداری هیئت های دانشجویی به دلیل شیوع بیماری کرونا در حسینیه امام خمینی (ره) فراهم نبود، این مراسم برگزار شد.

این خبر تکمیل می‌شود.
نظر شما