شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۴۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
فصل جدید تولیدات محصولات فضای مجازی «با هم یاد بگیریم» به همت فرهنگسرای رسانه و با مشارکت خبرگزاری ایکنا آماده شد و به زودی منتشر می‌شود.
فصل جدید تولیدات محصولات  «با هم یاد بگیریم» آماده شد/ پخش از شبکه های مجازی و خبرگزاری ایکنابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، مهدی شکیبایی رییس فرهنگسرای رسانه، از تولید فصل جدیدی از مجموعه تولیدات رسانه ای آموزشی«با هم یاد بگیریم» به همت فرهنگسرای رسانه با مشارکت خبرگزاری ایکنا خبر داد.

او درباره این تولیدات گفت: نزدیک به دو سال است که فرهنگسرای رسانه برند محصولات رسانه‌ای «با هم یاد بگیریم» را ویژه تولید رسانه‌ای به خود اختصاص داده و به آموزش بنیادین مهم‌ترین موضوعات در حوزه سواد رسانه‌ای روی آورده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش رسانه‌ای به نوجوانان گفت: مخاطب اصلی محصولات «با هم یاد بگیریم» نوجوان‌اند و هدف ما آموزش بنیادین موضوعات مهم رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای به این رده سنی است. از آنجا که این نسل بسیار بیشتر از نسل‌های دیگر در معرض تولیدات رسانه‌ای بوده و مشتری آن است اهمیت آموزش صحیح و دقیق به آنها احساس می‌شد. از سویی دیگر باید توجه داشت که رسانه‌های خارجی معاند سرمایه‌گذاری گسترده‌ای بر این رده سنی دارد که باید با آنها مقابله کرد.

رییس فرهنگسرای رسانه درباره سابقه این تولیدات ویدیویی گفت: پیش از این 4 سری از محصولات «با هم یاد بگیریم» با همکاری رسانه‌های مطرح کشور تولید و منتشر شده است. در این محصولات سعی کردیم مهم‌ترین موضوعات در حوزه علم رسانه را به زبانی ساده و گویا آماده کرده و در اختیار مخاطبان قرار بدهیم. رسانه‌های معتبر کشور نیز با استفاده از ضریب نفوذ بالای خود در نشر اطلاعات و محتوا ما را در بهتر دیده شدن این محصولات یاری کردند.

شکیبایی درباره جزییات جدیدترین فصل از مجموعه «با هم یاد بگیریم» توضیح داد و گفت: این محصولات جدید 3 قسمتی است و به موضوع مهم مقابله با اخبار جعلی (فیک نیوزها) می‌پردازد. همانطور که می‌دانید ظهور شبکه‌های اجتماعی فضا را برای ظهور اخبار جعلی به شدت گسترش داد و بارها می‌بینیم که یک خبر جعلی در فضای غیررسمی منتشر شده و بسیاری از امور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این 3 قسمت قصد داریم با نگاهی متفاوت به فیک نیوزها روش‌های شناخت آنها و مقابله با این پدیده را بررسی کنیم.

وی با اشاره به انتشار این مجموعه از خبرگزاری ایکنا گفت: این مجموعه هم اکنون آماده شده و به زودی از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فرهنگسرای رسانه در پلتفرم‌های مختلف منتشر می‌شود. همچنین خبرگزاری ایکنا ما را در بازنشر بهتر این محصولات یاری خواهد کرد. این تولیدات دومین همکاری فرهنگسرای رسانه با خبرگزاری ایکنا در قالب تولید محصولات با هم یاد بگیریم است و فصل قبلی این تولیدات نیز با همکاری این خبرگزاری به سمع و نظر مخاطبان رسیده بود.
شکیبایی در پایان گفت: تولید این محصولات در فرهنگسرای رسانه ادامه خواهد داشت.

نظر شما