شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۳۴۴۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
ویژه برنامه «سوگ شفق» همزمان با اربعین حسینی با حضور منتخبی از نوازندگان و خوانندگان موسیقی کشور پیش روی مخاطبان قرار گرفت که در این کنسرت عاشورایی، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نقش شبیه عمر بن سعد به ایفای نقش پرداخت.
ویژه برنامه موسیقایی «سوگ شفق» ؛بداعتی در  حوزه موسیقی عاشوراییبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، ویژه برنامه موسیقایی «سوگ شفق» با رهبری ارکستر عرفان وکیلی، آهنگسازی میلاد آقایی و حضور جمعی از سرشناس ترین نوازندگان موسیقی کشوردر حوزه موسیقی ارکسترال، اجرا شد.
این ویژه برنامه موسیقایی به همت انجمن موسیقی ایران و مشارکت برج میلاد تهران، در قالب پنچ پرده به صحنه رفت.
این ویژه برنامه آئینی - مذهبی روایتی از حماسه کربلا در ۵ پرده با همراهی ارکستر بزرگ متشکل از نوازندگان سازهای کلاسیک به رهبری عرفان وکیلی، خوانندگان کر به رهبری سرژیک میرزائیان و خوانندگی مجتبی عسگری در نقش شبیه امام حسین (ع)، هادی فیض‌آبادی در نقش شبیه حضرت عباس(ع)، سید محسن حسینی در نقش شبیه جناب حُر، امیرحسین سمیعی در نقش شبیه عمر بن سعد، محمدرضا صفی در نقش شبیه شمر و ستار روزبه در نقش شبیه ابلیس روی صحنه رفت. همچنین تمام پرده‌های اجرای «سوگ شفق» با نقاشی امیرمحمد سرمدی و با نظارت حسن روح‌الامین همراه  بود که به صورت موشن‌گرافی و با توجه به مضمون هر پرده به نمایش درآمد.

از نکات قابل توجهی که حین اجرای پرده های مختلف اجرا می توان به اشاره کرد، حضور پر تعداد هنرمندان و نوازندگانی بود که طی سال های اخیر در قالب نوازنده و خواننده حضور فعال و موثری در ارکسترهای مختلف داشتند. شرایطی که موجب شد تا کنسرت «سوگ شفق» تبدیل به یکی از با کیفیت ترین کنسرت هایی شود که طی هفته های اخیر در حوزه موسیقی عاشورایی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

ویژه برنامه موسیقایی «سوگ شفق» ؛بداعتی در  حوزه موسیقی عاشورایی

محمدرضا صفی مدیر ارکستر، آرش وطن خواه مدیر اجرایی، رضا هنروری مسئول هماهنگی، زهرا ابراهیم زاده و محمدحسین مجیدپور طراحان گرافیک، کیامهر محسن پور موشن گرافیک، امیرمحمد سرمدی نقاش، مریم رمضانلو عکاس، سعید برزی مدیر تصویربرداری، پژمان اختیاری مشاور صدا دیگر عوامل اجرایی پروژه موسیقایی «سوگ شفق» بودند.
پروژه موسیقایی «سوگ شفق» نوزدهم شهریور ماه نیز در مرکز همایش های برج میلاد پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

نظر شما