شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۵۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری «صلح را باید از کودکی آموخت» ۳۱ شهریور در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.
«صلح را باید از کودکی آموخت» در خانه هنرمندانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آثار نمایشگاه «صلح را باید از کودکی آموخت» که توسط انجمن تصویرگران ایران و شورای کتاب کودک برنامه‌ریزی شده است، در موضوع کلی صلح - در قالب «صلح با انسان»، «صلح با طبیعت»، «صلح با حیوانات» و «صلح با جهان» - خلق‌ شدند.

هنرمندان دعوت‌ شده در این نمایشگاه از میان تصویرگرانی انتخاب‌شدند که آثار آنها در فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان ۲۰۲۲IBBY منتشر شده است. در این فهرست دوسالانه، پدیدآورندگان کتاب کودک توسط شعب ملی دفتر انتخاب شده و در کنگره دوسالانه IBBY معرفی می‌شوند.

هنرمندان شرکت‌کننده در نخستین دوره این نمایشگاه از کشورهای روسیه، سویس، سوئد، نیوزیلند، اتریش، استونی، استرالیا، دانمارک، برزیل، کانادا، آلمان، اسلواکی، پرو، شیلی و اندونزی برای این نمایشگاه دعوت‌ شدند. پوستر نمایشگاه بر اساس یک تصویرسازی از دوشان کالای، تصویرگر برجسته اهل جمهوری اسلواکی و برنده جایزه هانس کریستین اندرسن ۱۹۸۸ و توسط عباس خانقلی طراحی شده است.
این نمایشگاه به شکل سالیانه همزمان با روز جهانی صلح (۲۱ سپتامبر) براساس دعوت از هنرمندان منتخب فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (در سال‌های زوج) و هنرمندان منتخب نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا (در سال‌های فرد) برگزار خواهد شد.
پنجمین دوره این نمایشگاه از سوم تا هفتم مهرماه ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی برقرار است.
نظر شما