شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۶۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: پروژه خرگوش‌دره می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری بزرگ تهران باشد.

کارنامه دوساله شهرداری تهران نویدبخش روزهای بزرگی استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در آیین آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه فرهنگی، ورزشی و تفرجگاهی(مجموعه فرهنگی گلابدره، مجموعه ورزشی ازگل و مجموعه تفرجگاهی خرگوش دره) در شهرداری منطقه یک که چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲- در این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: پروژه هایی که امروز آغاز به کار می کنند، پروژه هایی موثر و ارزشمندی هستند که پیامدهای مثبت آن مستقیما برای شهروندان است. برخی از برنامه ها جنبه پشتیبانی دارد، اما پروژه هایی مانند پروژه های امروز به صورت مستقیم کام مردم را شیرین می کند. بنابراین باید قدر این فرصت خدمتگزاری که به برکت خون شهدا پیش روی ما گذاشته‌ شده را بدانیم و از تک تک ثانیه های آن استفاده کنیم.

به نقل از شهر ،وی افزود: یکی از محورهای مهم برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران که از سال ۱۴۰۱ آغاز شده این است که بتوانیم قطب های تفرجگاهی و گردشگری بزرگ مقیاس را در نقاط مختلف تهران توسعه دهیم و پروژه خرگوش دره می تواند یکی از قطب های گردشگری بزرگ تهران باشد. در روددره خرگوش دره فضای وسیعی داریم که ظرفیت های بی نظیری دارد و به ایستگاه مترو نیز دسترسی دارد.

مظفر ادامه داد: امسال بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای خرگوش دره تصویب کردیم و ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان نیز برای سال آینده لازم است تا محدوده خرگوش دره در اوقات فراغت با محور خانواده در خدمت شهروندان قرار بگیرد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: محدوده گلابدره نیز هدف‌گذاری صحیح دیگری بوده که آسیب‌های اجتماعی بی شماری را در آن شاهد بودیم و ساخت و سازهای غیر مجاز و نقاط بی دفاع در آن داشتیم. در یک سال اخیر کارهای مهمی انجام شد و ساماندهی گلابدره نیز از اقداماتی است که یکی از احکام برنامه چهارم است و بازآفرینی شهری در چند محله هدف از جمله محله گلابدره و کوره‌پزخانه‌های مناطق ۱۸ و ۱۹ در آن قید شده است. به طوری که برای پروژه گلابدره ۱۰ میلیارد تومان بودجه اولیه تصویب کردیم و برای سال آینده باید این مبلغ چند برابر شود.

وی یادآور شد: پروژه احداث مجموعه ورزشی ازگل در محله ای با اصالت و قدیمی را داریم. محله ای که مستحق ارتقای سرانه ها است و این مجموعه می تواند تبدیل به یک فضای مثبت برای شهروندان شود. مظفر عنوان کرد: در این دوره از مدیریت شهری، سه پروژه بزرگراهی اساسی در دستور کار داریم که می تواند بار ترافیکی تهران را کاهش و اثر ملموسی در تهران داشته‌ باشد؛ بزرگراه شهید بروجردی از جمله این پروژه هاست که فاز اول آن به زودی افتتاح خواهد شد. همچنین ادامه بزرگراه یادگار و اتصال آن به آزادگان را در شاخه غربی داریم و علاوه بر این تکمیل و احداث پروژه شهید شوشتری در دست اقدام است که شهر را از محور شهید یاسینی به محور امام رضا (ع) متصل می کند و به تنهایی ۴ درصد از ترافیک تهران را کاهش می دهد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سه کار ارزشمند نیز در هفته گذشته انجام شده است. در حال حاضر در متروی تهران ۱۳۰۰ واگن داریم که مدیریت شهری ششم موفق شد، بعد از ۱۰ سال معطل ماندن، قرارداد خرید بیش‌ از ۷۰۰ واگن مترو را منعقد کنند و یک کار بین بخشی انجام شد و کار وارد مرحله تولید شد. در قرارداد پیش بینی شده که از یک و نیم سال آینده این واگن ها به ناوگان اضافه می شود اما تلاش این است که از یک سال آینده این کار انجام شود.


کارنامه دوساله شهرداری تهران نویدبخش روزهای بزرگی است

وی بیان کرد: همچنین خرید ۱۵۰۰ اتوبوس در دستور کار است که قراردادهای آن منعقد شده، تهران‌ در حال حاضر حدود ۲هزار اتوبوس فعال دارد و اگر این ۱۵۰۰ دستگاه اضافه شود، کار بزرگی است. برخی ها یاس و ناامیدی را القا می کنند و برخی دیگر نیز عملکرد این دوره از مدیریت شهری را با عملکرد درخشان مدیریت شهری اسبق در یک دوره چندساله مقایسه می کنند اما باید در نظر داشته باشیم که این اتفاقات ظرف دوسال انجام شده و نویدبخش کارهای بزرگی است که انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خانواده شهید مهدی ازگلی تقدیر و قدردانی به‌عمل آمد.
نظر شما