شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۶۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار می‌شود
به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و در قالب ویژه‌برنامه "برای وطن، به راه حسین(ع)، به نام شهید"، برنامه دیدار نوجوانان از خانواده شهدای نوجوان و جوان منطقه 18 از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار می‌شود.

آیین تجلیل نوجوانان از خانواده شهدا در منطقه 18به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید مصطفی موسوی، مالک ازوم چلویی و علی حاج اکبری سه شهید نوجوان و جوان منطقه 18 هستند که نوجوانان به مناسبت هفته دفاع مقدس به دیدار خانواده آن شهیدان می‌روند.

شهید سید مصطفی موسوی 18 آبان 1374 به دنیا آمد و 21 آبان ماه 1394 و تنها 3 روز پس از قدم گذاشتن به سن 20 سالگی، در سوریه، جام شهادت را نوشید.

شهید مالک ازوم چلویی نیز دهم فروردین سال 1349 در تهران چشم به جهان گشود. وی به‌عنوان بسیجی در جبهه حق علیه باطل حضور یافت و سرانجام در تاریخ یکم بهمن سال 1366 در سن 17 سالگی بر اثر اصابت ترکش در ماووت عراق به شهادت رسید.

هم‌چنین شهید والامقام علی حاجی اکبری در سال 1346 دیده به جهان گشود. این شهید بزرگوار پس از مدتی فعالیت در پایگاه مردمی بسیج، تصمیم گرفت برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه های نبرد حق علیه باطل بشتابد. شهید حاجی اکبری سرانجام در روزهای پایانی سال 64 در سن 18 سالگی در سلیمانیه عراق به مقام والای شهادت رسید .

به مناسبت هفته دفاع مقدس و درگرامیداشت مقام والای شهیدان، عصر روز سه‌شنبه چهارم مهرماه جاری ساعت 16، در قالب ویژه‌برنامه‌ای در موزه شهدای منطقه 18، با حضور نوجوانان منطقه از خانواده شهدا تجلیل به عمل می‌آید.

نوجوانان شرکت کننده در این مراسم ضمن قرائت فاتحه و ادای احترام به شهیدان، هم‌چنین مزار شهید گمنام در موزه شهدا را غبارروبی می‌کنند.

اجرای برنامه روایتگری از خاطرات جنگ از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است.

نظر شما