يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۵
کد خبر: ۱۳۴۷۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: ۳۵۹ فیلم بلند داستانی، کوتاه و پویانمایی در جشنواره حضور دارند که شامل ۵۱ فیلم بلند داستانی، ۱۱۸ پویانمایی و ۱۸۹ فیلم کوتاه داستانی از 40 کشور جهان است.
اسامی آثار بخش بلند، کوتاه و پویانمایی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نشست رسانه‌ای سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور مجید زین‌العابدین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر این دوره از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان امروز سه‌شنبه ۴ مهر در بنیاد فارابی برگزار شد. مجید زین‌العابدین، دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شعار این دوره از جشنواره را با توجه به روحیه آرمانگرایانه و میل به پیشرفت کودکان و نوجوانان، «بچه‌ها به سمت قله» اعلام کرد. او در ادامه افزود: با این شعار می‌خواهیم میل به پیشرفت و آرمانگرایی و خودباوری را در بچه‌ها تقویت کنیم.

به نقل از فارس ،زین العابدین درباره مشارکت شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: امسال تفاهم خوبی را با شهرداری اصفهان داشتیم و از آنها تشکر می‌کنیم. بخشی از هزینه‌های میزبانی را دوستان اصفهانی و بقیه را بنیاد سینمایی فارابی برعهده گرفتند. هزینه برگزاری جشنواره کمتر از تولید یک فیلم است و ما تصمیم گرفتیم در همه هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم.

۵۵۹ اثر از ۴۰ کشور در دو بخش ملی و بین‌المللی

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در مجموع ۵۵۹ اثر در بخش ملی و بین‌المللی در جشنواره حضور دارند، گفت: ۳۵۹ فیلم بلند داستانی و کوتاه و پویانمایی در جشنواره حضور دارند که شامل ۵۱ فیلم بلند داستانی، ۱۱۸ پویانمایی و ۱۸۹ فیلم کوتاه داستانی از ۴۰ کشور جهان می‌شود.

14 اثر حاضر در بخش بلند داستانی

در این نشست اسامی فیلم‌های ایرانی بخش مسابقه بلند داستانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز توسط دبیر این جشنواره اعلام شد. به گفته زین العابدین، از بین ۵۱ فیلم متقاضی شرکت در این بخش، ۱۴ اثر انتخاب شدند که عبارتند از:

۱- «استعداد من» به‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید عبداللهی نجف‌آبادی، ۲- «ایلیا، جستجوی قهرمان» به‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد، ۳- «آلفا و ربات نابودگر» به‌تهیه‌کنندگی بهروز نشان و کارگردانی شهرام قدیری، ۴-«خیابان ملک» به‌تهیه‌کنندگی احسان سلطانیان، مهران هادی و کارگردانی احسان سلطانیان، ۵- «درآغوش درخت» به‌تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصراللهی نسب و کارگردانی بابک خواجه پاشا، ۶- «سفر به تاریکی» به‌تهیه‌کنندگی محمدمهدی نخعی‌راد و کارگردانی علی بصیری‌نیک، ۷- «سیارک» به‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی حسینی‌وند، ۸- «سینگو» به‌تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی علیرضا محمدی روزبهانی، ۹- «قهرمان من» به‌تهیه‌کنندگی مرتضی آتش زمزم و محسن آتش زمزم و کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم، ۱۰- «کاپیتان» به‌تهیه‌کنندگی سیدصابر امامی و کارگردانی محمد حمزه‌ای، ۱۱- «مسافری از گانورا» به‌تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین علمدار و کارگردانی سیداحمد علمدار، ۱۲- «ملکه آلیشون» به‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابراهیم نورآورمحمد، ۱۳- «هوک» به‌تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور و کارگردانی حسین ریگی و ۱۴- «یک تکه ابر» به‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی قوی‌تن.

اعلام اسامی 12 فیلم داستانی کوتاه

همچنین از بین ۱۸۹ فیلم داستانی کوتاه متقاضی شرکت در این بخش، ۱۲ فیلم به شرح زیر انتخاب شدند:

۱- «اَیار» به تهیه‌کنندگی سعید نجاتی و سیدحمیدرضا منتظری و کارگردانی مهدی امینی، ۲- «پارادوپینگ» به‌تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و کارگردانی محمدرضا حسنی‌رنجبر، ۳-«خونه ما هم دزد اومده» به‌تهیه‌کنندگی گروه هنری کات و کارگردانی محمد‌نبی‌ طالبی، ۴-«سوپ خروس» به‌تهیه‌کنندگی هادی کیانی فلاورجانی و زهره قاسمی و کارگردانی هادی کیانی‌فلاورجانی، ۵-«شماره ۷» به‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا دوستی، ۶-«عروسک ماهرخ» به تهیه‌کنندگی مجتبی زارع مهرجردی- مریم جواهری و کارگردانی مجتبی زارع مهرجردی، ۷- «کاغذِ روی شیشه» به‌تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد و کارگردانی حسین فریدون‌جاه، ۸-«لئو» به‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدمعین روح الامینی، ۹- «من، آقبانو و لیست آرزوها» به‌تهیه‌کنندگی امیر پوروزیری و کارگردانی محمدحسین امانی همدانی، ۱۰- «نَجان» به‌تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و کارگردانی محمدمهدی باقری، ۱۱- «نفس‌های تو» به‌تهیه‌کنندگی مهاجر توحیدپرست و کارگردانی عباس عمرانی‌بیدی، ۱۲- «هشتر خان» به‌تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر اردبیل و عباس جاهد و کارگردانی مشترک میلاد سرابی، صادق محمودزاده، بابک جباری، امیرحسین عباسی، سجاد شیدایی.

به گفته وی، از بین ۱۱۸ فیلم پویانمایی کوتاه متقاضی شرکت در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز ۱۲ فیلم انتخاب شدند.

پردیس سینمایی چهارباغ و ساحل خانه جشنواره شدند

زین العابدین درباره محل برگزاری جشنواره سی وپنجم فیلم های کودکان و نوجوانان نیز اظهار کرد: پردیس سینمایی چهارباغ و ساحل با حضور  ۸۳۵ داور کودک به عنوان خانه جشنواره انتخاب شده است. همچنین سینما سوره هم میزبان هنرمندان و رسانه‌هاست.

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اعلام اینکه در بخش بین‌الملل ۲۰۰ فیلم کوتاه، پویانمایی و بلند سینمایی به رقابت می‌پردازند، بیان کرد: آثاری از ۴۰ کشور از جمله آرژانتین، آلمان، آمریکا، ارمنستان، اسپانیا، اسلواکی، امارات، اندونزی، ایران، ایتالیا، ایرلند، برزیل، بلژیک، بلغارستان، پرو، ترکیه، چک، چین، دانمارک، روسیه، رومانی، ژاپن، سوریه، سوئد، سوئیس، صربستان، عراق، فرانسه، قزاقستان، کانادا، کره جنوبی، کرواسی، گرجستان، لهستان، مراکش، مصر، مغولستان، مکزیک، نروژ، هلند و هندوستان برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند.

سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان با دبیری مجید زین‌العابدین و با همکاری سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (هفتم تا دوازدهم اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.
نظر شما