يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۳۴۹۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
نمایشگاه انفرادی تجربیات دیداری مهدی بهشتی‌نژاد در قالب نقاشی ایرانی تحت عنوان «واکاوی»، در گالری هنر فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.

نمایشگاه نقاشی ایرانی در فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه انفرادی تجربیات دیداری در قالب نقاشی ایرانی تحت عنوان «واکاوی» شامل آثار مهدی بهشتی‌نژاد، روز یکشنبه ۱۶ مهرماه ساعت ۱۶ در گالریهنر فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد و تا ۲۳ مهرماه میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

مهدی بهشتی‌نژاد، فارغ‌التحصیل رشته صنایع دستی، گرایش نقاشی ایرانی در مقطع کارشناسی و رشته هنر اسلامی، گرایش نگارگری در مقطع کارشناسی ارشد، دارای درجه یک هنری در رشته‌­های طراحی سنتی و نقاشی روی پارچه (باتیک) است و در دانشگاه­‌های علمی کاربردی، دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز و دانشگاه هنر شیراز، دانشکده هنر دانشگاه سمنان وگروه صنایع دستی دانشگاه هنر تهران مشغول تدریس است.

وی درباره برپایی این نمایشگاهگفت: مایه مسرت و مباهات من است که ورود بیننده را به جهان خیال انگیز نقاشی ایرانی خوشامد گویم. جهانی که به شکل حیرت‌آوری در هم آمیزنده عالم واقعیت و خیال است و در عین امکان شناخت فرم و فیگور و فضا برای بیننده اثر، همه چیز را به گونه عجیبی دگرگون می­‌کند.

بهشتی‌نژاد در ادامه افزود: «واکاوی» عنوان مجموعه‌­ای از تجربیات دیداری از مرور چنین جهانی‌ است. این مجموعه که از میان نمونه تجربیات مربوط به نقاشی ایرانی۱۵سال اخیرم دست‌چین شده‌­اند، اجرا و تکنیک­‌های متفاوتی را شامل می‌‌شوند. برخی از نمونه‌­ها، از مجموعه ابریشم‌نگاری (باتیک) انتخاب شده‌­اند. در این مجموعه، علاوه بر حال و هوای طراحی ایرانی آثار، مسئله کنترل رنگبر سطح ابریشم، مهم‌ترین چالش اجرای این نمونه­‌ها بوده است. آثار دیگر، بر سطح بوم معمول نگارگری به تجربه درآمده‌اند.

این هنرمند درباره تکنیک به کار رفته در خلق آثار عنوان کرد: تکنیک اجرای آثار در این نمونه‌­ها، آب مرکب و گواش بوده و گاه به نمونه آثار تک‌نگاره­‌های عصر صفوی نزدیک شده استو در برخی نمونه‌­هاکه برای من پرکشش‌­ترین بخش این تجربیات بوده‌­اند و موضوعاتی چون طبیعت‌نگاری، موجودات اساطیری و بافت­‌های پدید­آمده در آن‌ها را شامل می­‌شده، از آثار گذشته فاصله گرفته‌­اند.در نهایت تمام تلاشم بر آن بوده است تا در این مجموعه، با مرور آثار نقاشی ایرانی و علی‌رغم تفاوت بسیار این تجربیات در تکنیک، طرح و اجرا با یکدیگر، همگی آن­­ها قابل جمع‌بندی در شاخه نقاشی ایرانی باشد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۳ مهرماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ به نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۳۳۹۹ تماس بگیرند.

نظر شما