شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۴۹۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
دهمین نشست از سلسله نشست های کانون عکاسی شفق به معرفی کتاب های کتاب‏های نگاهی به عکس ها و عکاسی زیر آب در خانه موزه دکتر شریعتی می پردازد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،دهمین نشست کانون عکاسی شفق فرهنگسرای سرو به معرفی کتاب های نگاهی به عکس ها و عکاسی زیر آب با حضور کارشناسان حوزه عکاسی، در خانه موزه دکتر شریعتی برگزار می کند.

در این نشست در خصوص کتاب های عکاسانی صحبت خواهد شد که کمتر به آن‏ها توجه شده است. در ابتدا به موضوع "طریقت ذن، شیوه عکاسی" توسط استاد ستاره سلیمانی صحبت خواهد شد و در ادامه به معرفی کتاب های "نگاهی به عکسها" تالیف جان سارکوفسکی و "عکاسی زیر آب" تالیف قاسم رستی خواه توسط استاد سهیل ارجمند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 کتاب "نگاهی به عکسها" تا اندازه ای خصیصه و هدف مجموعه های عکاسی موزه (هنر مدرن نیویورک) را نشان می دهد و طرقی ارائه می کند که به واسطه آن ها، مطالعه عکاسی با موضوعات گسترده تر هنر مدرن و حساسیت مدرن ارتباط می یابد و این کتاب، نوعی گزارش تصویری و مقدماتی است که به نتایج بالغ بر چهل سال جمع آوری عکس در موزه هنر مدرن می پردازد.

کتاب «عکاسی زیر آب» نوشته قاسم رستی خواه و با ویراستاری برومند شکری از سوی انتشارات مدید منتشر و روانه بازار نشر شد. این کتاب شامل دو بخش عکاسی و غواصی و حاصل تجربه چهل‌ساله نگارنده است.

قاسم رستی‌خواه متولد یکم اردیبهشت ۱۳۳۴، تحصیل‌کرده مدرسه عالی تلویزیون و سینما، فیلمبردار حرفه‌ای صدا و سیما و مدرس عکاسی و فیلمبرداری در دانشگاه فرهنگ و هنر و صدا و سیما است.

این نشست از ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز سه شنبه 18 مهرماه جاری در خانه موزه دکتر علی شریعتی برگزار می شود و ورود تمامی علاقمندان به مباحث تئوری عکاسی در این نشست آزاد و رایگان است. خانه موزه دکتر علی شریعتی خیابان جمالزاده شمالی، نرسیده به خیابان دکتر فاطمی غربی، کوچه نادر، شماره ۹ واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66945151 تماس بگیرید.

 

 

 

 

نظر شما