شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۲۹۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
مجموعه ۶ جلدی «منهج فلسطین للناشئه» به زودی با ترجمه فارسی توسط انتشارات به‌نشر با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با مساله فلسطین منتشر می‌شود.
مجموعه ۶ جلدی به‌نشر با موضوع فلسطین در راه بازار کتاب به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حسین سعیدی مدیر عامل انتشارات به‌نشر با اعلام این خبر گفت: این مجموعه 6 جلدی از سوی  تیم پژوهشی موسسه فارس الغد لبنان به صورت مصور و با رویکرد آموزشی چاپ و منتشر شده است.

به نقل ازتسنیم ،سعیدی با اشاره به اینکه تاکنون چنین اثری برای نوجوانان و جوانان در ایران منتشر نشده و از حیث ماهیت آموزشی و گام به گام منحصر به فرد و جالب توجه است، تصریح کرد: به‌نشر با توجه به حساسیت موضوع و محتوای این مجموعه 6 گانه، از ظرفیت کارشناسی اندیشمندان و پژوهشگران حوزه فلسطین برای ارزیابی محتوایی این آثار بهره گرفته است که این کتاب‌ها در مرحله ارزیابی از نظر شاخص‌های مختلف از جمله هم‌سویی محتوا با باورهای جامعه اسلامی، ضرورت چاپ اثر، سندیت علمی اثر، روانی و شیوایی زبان و نگارش هنرمندانه نمره بالایی کسب کرده‌اند.

  
ترجمه از عربی به فارسی

سعیدی با اشاره به اینکه این مجموعه پس از گذر از ارزیابی‌های دقیق و تخصصی، در حال ترجمه از عربی به فارسی است، افزود: جلد اول این مجموعه به جایگاه فلسطین و قدس در اسلام و بر مبنای قرآن و سنت می‌پردازد. بررسی اختلاف نظرات درباره مسجدالاقصی در بین علمای تشیع و تسنن از موضوعات مناقشه برانگیز جلد اول است.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر تصریح کرد: جلد دوم به جغرافیای فلسطین پرداخته و تلاش کرده است تا چشم اندازی کلی و روشن برای مخاطب ترسیم کند. تاریخ قدیم فلسطین و بیان روایتی عام و مستند از تاریخ این کشور پیش از اشغال، مطالب جلد سوم کتاب «منهج فلسطین للناشئه» را تشکیل می‌دهد.

سعیدی افزود: جلد چهارم از این مجموعه، درباره تاریخ معاصر و پسا اشغال فلسطین است و در این بخش روایتی مبتنی بر سیر تاریخی مقاومت فلسطینی شرح داده می‌شود.

وی با بیان اینکه درجلد پنجم کتاب «منهج فلسطین للناشئه» به معرفی شهرهای فلسطین پرداخته شده است، افزود: دراین جلد مختصری از ویژگی‌ها و بافت فرهنگی، اجتماعی و تاریخی شهرهای مختلف فلسطین نیز تشریح و توصیف می‌شود.

سعیدی ادامه داد: جلد ششم و آخر این دایره المعارف ،رهبران فلسطینی از گروه‌های مختلف مقاومتی را به شکلی واقعی و تاریخی برای مخاطب نوجوان معرفی کرده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: انتشار این مجموعه، گام کوچک و موثری در راستای ایجاد شناخت از موضوع فلسطین برای نسل جوان و نوجوان باشد و به تحقق آرمان‌های مقاومت کمک کند.
نظر شما