يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۵۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
پژوهشگر ادبیات عاشورایی با اشاره به خیانت‌های قوم یهود و بنی‌اسراییل گفت: فضاسازی فرهنگی یکی از روش‌های یهود بود که ما متوجه نشدیم و امروز بیش از امدادرسانی‌های مادی نیازمند تلاش رسانه‌ای هستیم.
کدام کار برای غزه ضروری‌تر است؛ تلاش رسانه‌ای یا امدادرسانی مادی؟به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،محمدرضا سنگری با اشاره به جنایت های رژیم صهیون در غزه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: فضاسازی فرهنگی یکی از روش های یهود در طول تاریخ بوده که ما متوجه نشدیم و حتی بعضی از مسائل آن ها را در فضای رسانه ای خودمان آورده ایم، بدون این که متوجه شویم این کار به استحاله فرهنگی ما دامن می زند. بر همین اساس امروز باید تلاش رسانه ای بیش از امدادرسانی های مادی اتفاق بیافتد. چون صهیونیست ها تلاش می کنند فضای جهانی را به خوبی مدیریت کرده و در مقابل ما قرار دهند.

وی با اشاره به برخی آیات قرآن گفت: یهودیان، افرادی دروغگو و کذاب هستند و به راحتی واژگونه نمایی می کنند. این روزها دیدیم که در فاجعه بیمارستان المعمدانی در غزه که به شهادت بیش از هزار فلسطینی به ویژه زنان و کودکان منجر شد، گفتند کار حماس بوده است. در بلوای سال گذشته نیز دیدیم که رسانه های صهیونیست تلاش می کردند تا بگویند ایرانیان خودشان کشته سازی می کنند. همین اتفاق ها در کربلا نیز رخ داد. یعنی وقتی آب را به روی یاران امام حسین (ع) بستند، عبیدالله بن زیاد گفت میان امام حسین و آب فاصله بیاندازید؛ همانگونه که عثمان کشته شد در حالی که خودشان خلیفه سوم را کشته بودند و فریاد می زدند ما می خواهیم انتقام عثمان را بگیریم.

سنگری اضافه کرد: بهترین راه فهم تقابل یهود با اسلام و در مفهوم امروزین خود یعنی صهیونیزم با اسلام را می توان در قرآن یافت. چون دائم در تقابل با پیامبر بودند و آن حضرت را آزار می دادند. اشارت قرآن این است که مسیحیان نرمش و انعطاف بیشتری نسبت به اسلام دارند. قرآن به لجاجت ها، سخت گیری ها، قساوت ها و بی رحمی های یهودیان و به ویژه هراس آنان از مرگ اشاره دارد که در سوره جمعه آمده است. در واقع خدا اعلام می کند که اگر مرگ را برای آن ها فراهم کنید، به زودی شکست خواهند خورد و آنان نباید فرصت و مجالی پیدا کنند و دائم باید مرگ هراسی را برای آنان فراهم کرد.

وی افزود: با مطالعه تاریخ، می بینیم که یهودیان، افرادی پیمان شکن و غیرقابل اعتماد هستند. آن ها با پیامبر اکرم(ص) عهد بستند ولی در جنگ احزاب پیمان خود را شکستند و برای نابودی اسلام با مشرکان همدست شدند. عملکرد رسانه ای یهودیان در عصر پیامبر و بعد از آن بیش از نقش فیزیکی و نبردهای آنان است. در تاریخ آمده است که یهودیان برای ایجاد تحریف و دگرگونی واقعیت ها در میان مسلمانان نفوذ می کردند و بیشتر آن ها باسواد بودند ولی تعداد اندکی از مسلمانان سواد داشتند و یهودیان از این موقعیت سوء استفاده می کردند.

نویسنده کتاب آیینه داران آفتاب ادامه داد: عبدالله بن عمروعاص در مسیر کربلا تلاش می کرد تا با امام حسین (ع) روبرو نشود و زمانی که بارهای شتر او را دیدند، پر بود از کتاب های یهود و او قصد داشت فرهنگ یهودیت را به اسلام تزریق کند و به تعبیر امروز می خواست اسلام را یهودیزه کند. عبدالله حتی می گفت پیامبر را در خواب دیده و رسول خدا (ص) به او فرموده که مجاز است هر کاری انجام دهد و پس از این دوره با اسراییلیات روبرو می شویم و شخصیت هایی همچون علامه سیدمحمدحسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان یا علامه سیدمرتضی عسکری تلاش کردند تا اسراییلیات را به ما معرفی کنند.

وی افزود: در کنار یزید یک یهودی به نام سرجون وجود داشت که به او مشاوره می داد و در واقع یزید را مدیریت می کرد. آمدن عبیدالله بن زیاد به عنوان فرماندار کوفه با حفظ فرمانداری بصره، پیشنهاد سرجون یهودی بود و او به عنوان عامل پشت صحنه کربلا عمل می کرد و لذا پس از حادثه عاشورا دیگر خبری از او نبود؛ درحالی که زنجیره ای از وقایع به دست او بود.

سنگری اضافه کرد: امروز نیز پشت صحنه رسانه های جهان یهود است و فضاسازی های فرهنگی را انجام می دهند. مثلا لیونل مسی به عنوان یکی از چهره های مشهور فوتبال چند سال به عنوان بازیکن برتر جهان انتخاب شد و توپ طلا گرفت که باید دید چه سیاستی حاکم است یا پشت جایزه نوبل چه کسانی مدیریت می کنند. ممکن است برخی در اولین نگاه این ادعا را نپذیرند ولی وقتی به صورت دقیق مطالعه کنند، این مساله را خواهند دید.

وی افزود: یهود، قومی خونخوار و بی رحم است. البته منظور ما از یهود همان صهیونیست ها هستند و میان آن ها اندک کسانی وجود دارند که حق را دریافت کرده اند و با آن همراه نیز شده اند و گاهی تجمع آن ها را دیدیدم و لذا نباید مرز میان یهود و صهیونیزم را در هم آمیخت. چون یهودیانی وجود دارد که افرادی با انصاف، عادل و مدافع حق هستند ولی صهیونیست افرادی بی رحم هستند که از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند.
نظر شما