يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۳۵۳۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
برنامه «بادبادک» با هدف همدلی و حمایت از کودکان فلسطینی از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
همدلی و حمایت از کودکان فلسطینی در «بادبادک»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، برنامه «بادبادک» از جدیدترین تولیدات گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیماست که با حمایت از کودکان فلسطینی به موضوعاتی همچون «قهرمان»، «همدلی»، «وطن‌دوستی»، «انسان‌دوستی»، «صلح و دوست داشتن دیگران» و... می‌پردازد.

به نقل از ایرنا،برنامه «بادبادک» شامل بخش‌های متنوع و شادی است که تمامی بخش‌ها در راستای موضوع و محور برنامه خواهند بود. در بخش «هنری» برنامه، بهناز محمدی‌خواه (کارشناس خلاقیت) به آموزش کاردستی‌های خلاقانه می‌پردازد. الهه تاجیک بخش «قصه‌گویی» این برنامه را به عهده دارد که قصه‌ای مرتبط با موضوع برنامه برای کودکان روایت می‌کند.

این برنامه در بخش «نقالی»، هرروز میزبان یک نقال کودک است تا پیرامون قهرمان‌پروری و اسطوره‌ها به نقالی بپردازد تا بدین ترتیب به احیای این هنر کم‌کم فراموش شده نیز پرداخته شود. در بخش «معرفی کتاب» هر روز کتابی مرتبط با حوزه کودکان فلسطینی به فرزندان ایران زمین معرفی خواهد شد.

همچنین حضور «گروه‌های سرود» از استان تهران به منظور اجرای سرود با مضمون حمایت از کودکان فلسطینی از بخش‌های جذاب این برنامه خواهد بود و در هر قسمت میزبان مهمان ویژه‌ای خواهند بود تا پیرامون موضوع برنامه به گفت وگو بپردازد.

در این برنامه سعی شده از حضور عروسکی به نام «گل پری» بهره برده شود. گل پری با توجه به موضوعات و محورهای مشخص شده هر برنامه، سعی می‌کند به زبانی کودکانه موضوعات را به چالش بکشد. گویندگی گل پری را سیمین براتی به عهده دارد و نیره حاجیان و راضیه رضایی به ترتیب عروسک‌گردان و سازنده این عروسک هستند.

از دیگر بخش‌های این برنامه، به تصویر کشیدن نقاشی‌های ارسالی کودکان با موضوع فلسطین است که به سامانه فضای مجازی برنامه به شماره ۰۹۹۳۷۹۴۱۷۰۲ ارسال کرده‌اند و برای مشارکت بیشتر کودکان و نوجوانان نیز سؤالی با مضمون «حرف دل شما برای مردم فلسطین چیست؟» طرح شده که بچه‌ها می‌توانند با ارسال جواب‌های خود به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۲۱۵ در این طرح شرکت نمایند.

برنامه «بادبادک» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو به تهیه‌کنندگی محمود سلامیان و اجرای فرشاد حسن پور (عمو فرشاد)، محمدرضا بهروز (عمو بهروز)، نسترن آقامحمدی و فاطمه محمدی‌فر، از شنبه ۲۹ مهر هر روز به صورت زنده حوالی ساعت ۱۴:۴۵ مهمان خانه مخاطبان است.
نظر شما