شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۳۵۳۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
دور جدید اجراهای پردیس تئاتر شهرزاد از ۳۰ مهرماه آغاز شده و این روزها ۱۰ نمایش با مضامین متنوع در این مجموعه در حال اجراست.
۳ نمایش جدید به پردیس تئاتر شهرزاد رسیدندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پردیس تئاتر شهرزاد سعی دارد میزبان ژانرهای متفاوت در هر دوره اجرایی باشد. نمایش‌های «کات» به کارگردانی سعید نعمتی، «سلمونی» به کارگردانی غزاله یراقی و «هدیه اسرار آمیز» به کارگردانی مهدی خجستگی عنوان سه اثر جدیدی است که در تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته‌اند.

کابوس های شازده اجباری، دایره و دلقک، زیرزمینی ها، اسکرین شات، انسان/ اسب-پنجاه/ پنجاه، بنگاه تئاترال و هوندا آدیداس دیگر آثاری هستند که در این مجموعه روی صحنه می‌روند.

تمدید «اسکرین شات» بعد از ۶۰ اجرا

به نقل از ایرنا،نمایش اسکرین شات به طراحی و کارگردانی امیر عباسی بعد از ۶۰ اجرا برای بار سوم تمدید شد.این نمایش که اقتباسی از فیلم معروف غریبه های تمام عیار است داستان چند زوج است که برای شام دور هم جمع می‌شوند اما خواندن پیام های گوشی شان همه چیز را به هم می ریزد.

این نمایش در دور جدید هر شب ساعت ۱۹ در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.


«انسان/ اسب-پنجاه/ پنجاه» نمایش برگزیده منتقدین در بیستمین جشن سالیانه


نمایش «انسان/ اسب-پنجاه/ پنجاه» نوشته مشترک هاله مشتاقی‌نیا و مرتضی اسماعیل‌کاشی و به کارگردانی اسماعیل‌کاشی که با استقبال تماشاگران همراه بوده از نیمه مهرماه در سالن شماره ۱ شهرزاد روی صحنه رفته است.

این نمایش از آغاز بلیط فروشی با استقبال تماشاگران مواجه شده و توانست عنوان نمایش منتخب تماشاگران را کسب کند.

اسماعیل کاشی پیش از این نیز با نمایش «صد در صد» با بازی هوتن شکیبا و ستاره پسیانی حضوری موفق در پردیس تئاتر شهرزاد داشته است.

بیش از ۵ هزار تماشاگر در «بنگاه تئاترال»


دورهمی پیشکسوتان در «بنگاه تئاترال» با استقبال بیش از ۵ هزار تماشاگر همراه بوده است. در این نمایش هنرمندان پییشکسوت تئاتر دور هم جمع شده اند تا نمایشی شادی آور را به صحنه ببرند از مجید مظفری و علی فتحعلی و رسول نجفیان گرفته تا داود فتحعلی‌بیگی و محمود بصیری که بعد از سال ها با این اثر نمایشی روی صحنه تئاتر برگشته است.

پردیس تئاتر شهرزاد از ۹ مهر ماه میزبان نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان شده است که با استقبال تماشاگران در روزهای پایانی هفته ساعت ۱۶ نیز روی صحنه می رود. «بنگاه تئاترال» که حدود ۵۰ سال قبل و در دهه ۴۰ توسط خود نصیریان به صحنه رفته بود یک نمایش تخت‌حوضی و فولکلور قدیمی است که در اجرای آن از تکنیک های نمایش های سنتی ایرانی بهره گرفته شده است.

«شازده اجباری» در شهرزاد ماندنی شد


کابوس‌های شازده اجباری که برداشتی آزاد از «شازده احتجاب» اثر هوشنگ گلشیری است، به نویسندگی و کارگردانی افشین زمانی بعد از دو دوره اجرای موفق، همچنان در تئاتر شهرزاد می ماند. این نمایش هر شب ساعت ۱۹:۴۵ در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

این نمایش با طراحی افشین زمانی روایتی کابوس وار از مقطعی تاریخی ست. کابوس خاندانی سیاه که تماشاگر را با خود همراه می کند. «کابوس‌های شازده اجباری» به دلیل استقبال تماشاگران برای دومین دوره در پردیس تئاتر شهرزاد تمدید شد.

منوچهر هادی با نمایش «کات»


نمایش کات به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سیدسعید نعمتی و تهیه کنندگی منوچهر هادی سوم تا سی آبان ماه ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در سالن سه پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

کات برداشتی آزاد از نمایشنامه خشم و هیاهو مهرداد رایانی و نمایشنامه لوله رسول بانگین می‌باشد.

سید سعید نعمتی بازیگر نمایش کات و کامران خانزاده به عنوان یاریگر روی صحنه کات هستند.

«سلمونی» به روایت فریبا متخصص و همایون ارشادی

نمایش سلمونی به کارگردانی غزاله یراقی از ۳۰ مهر ساعت۱۸در تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

در توضیح این نمایش که برگرفته از داستان نزد سلمانی نوشته آنتوان چخوف است، آمده است: من خیلی سر از این قوانین علمی در نمیارم. ضمنا طرفدار نسبیت عامم. غیر زن، که خاصش خوبه.

مسعود ‌خواجه ‌وند و سیاوش ‌معمارزاده بازیگران این اثر نمایشی هستند. فریبا ‌متخصص و همایون ‌ارشادی راوی این اثر نمایشی هستند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: موسیقی: (اجرای زنده) گروه موسیقی لانکور، آهنگساز: علیرضا ‌شیرین ‌فرد، گیتار: سید ‌امیر ‌موسوی ‌خواه ،ویولن: امیر علی فلاح ،ویولن سل:کیمیا طی، کلارینت: علیرضا ‌شیرین ‌فرد، دستیار کارگردان و برنامه ریز: سیدمرتضی ‌معصومی، مجری طرح: محمود انشایی، مدیر تولید: آریا صفاری، طراح نور: علی ‌رضا ‌کوزه ‌گر،طراح تیزر: کورش ‌توکلی، طراح گریم: محسن هداوند، مدیر روابط عمومی: محمد ‌لهاک، عکاس:محمدرضا خرازی، مشاور هنری: زهره ‌عبدالرحیم،دستیار نور: امیرحسین ‌سیَر، محمدحسین ‌کوزه ‌گر، شبکه های اجتماعی: ستایش یراقی، مدیر صحنه و لباس: هنرچین، کاری از: گروه نمایش هنرچین (به سرپرستی غزاله یراقی)

«هدیه سحرآمیز» حکایت آشنای با هم بودن

نمایش موزیکال «هدیه سحرآمیز» ویژه کودک و نوجوان در تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

نمایش «هدیه سحرآمیز» نوشته حمزه اقبالی و به کارگردانی مهدی خجستگی از دوم آبان ماه ساعت۱۷ در سالن شماره۳ تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

این نمایش که ویژه مخاطبان کودک و نوجوان طراحی شده است، داستان همسایگانی را روایت می‌کند که با صلح و صفا در کنار هم زندگی می‌کنند و به کشاورزی مشغول هستند تا این‌که یک روز کلاغی به مزرعه آن‌ها حمله می‌کند و...

علی رضا نامدار، پیمان کلانتری قزوینی، حدیث صابری، فاطمه فرکی، سمانه دلیر، سبحان نامدار و مریم مرادی نیا بازیگران نمایش «هدیه سحرآمیز» هستند

دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از نویسنده: حمزه اقبالی، مدیر تولید: سونیا جباری، روابط عمومی و تبلیغات:گروه تئاتر کودک ببین، ریحانه ‌مطهری، روژین ‌ستاری، طراح صحنه و لباس: مهدی خجستگی طراح پوستر و بروشور: زهرا خمسه، طراح گریم: خدیجه زارعی.
نظر شما