شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۳۵۳۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
خوانش و گفتگو درباره‌ی داستان کوتاه «بچه مردم» در برنامه «عصرانه با کتاب»کتابخانه فردوس اجرا خواهد شد.

همراه با «بچه مردم» در برنامه‌ی عصرانه با کتاب کتابخانه فردوسبه گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5؛ پنجمین نشست از دوره‌ی جدید برنامه‌ی عصرانه با کتاب، با حضور علاقه‌مندان و خوانش و گفتگو درباره‌ی داستان کوتاه «بچه مردم»، روز چهارشنبه، سوم آبان 1402، از ساعت 17.30 در کتابخانه فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.

در عصرانه با کتاب که با حضور کارشناسان حوزۀ ادبیات و روان‌شناسی برگزار خواهد شد، ضمن معرفی نویسنده‌ فقید معاصر، جلال آل احمد، داستان کوتاه «بچه مردم» جمع‌خوانی می‌شود و اعضای حاضر در جلسه با بیان برداشتها و نظرات خود، به گفتگو خواهند پرداخت و پس از بررسی گروهی، نکات ادبی و روان‌شناسی آن توسط کارشناسان برنامه بحث و بررسی خواهد شد.

جلال آل احمد، متولد آذر 1302 در تهران بود و شهریور 1348 در اسالم گیلان بدرود حیات گفت. وی روشنفکر، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی بود. خسی در میقات، مدیر مدرسه، زن زیادی، سه تار، دید و بازدید، از رنجی که می‌کشیم و ... از آثار اوست.

در داستان «بچه مردم»، به عنوان یکی از آثار خواندنی و تحسین‌برانگیز آل احمد، زندگی مادری جوان روایت شده است که پس از جدایی از همسر خود، به فکر ازدواج مجدد می‌افتد. مرد جدیدی که بناست شوهر او شود، شرط می‌گذارد که زن باید از دست فرزندش خلاص شود و او با قرار گرفتن در این موقعیت بحرانی، با سنگدلی تمام، کودک خود را قربانی می‌کند ... .

«عصرانه با کتاب» با حضور کارشناس و فعال عرصۀ کتاب، طاهره مختاری هدایت می‌شود و چهارشنبه‌های هر دوهفته یک بار، از ساعت 17.30 در کتابخانه فردوس میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی خواهد بود و حضور برای عموم در آن آزاد است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این برنامه به فرهنگسرای فردوس، واقع در فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی، کتابخانه فردوس مراجعه کنند. برای اطلاعات بیشتر به نشانی ferdos.farhangsara در شبکه‌های اجتماعی مراجعه فرمایید یا با شماره تلفن 44081043 تماس بگیرید.

نظر شما