يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۷
کد خبر: ۱۳۵۴۱۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
مدرس حوزه در سالگرد شهادت آرمان علی‌وردی:
مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جرم شهید آرمان علی وردی جز آرمانش نبود، تاکید کرد: باید از دشمنان خدا اعلام برائت کرد؛ امروز برخی در تشخیص مصداق دشمن گیر می‌افتند و نمی توانند شمر زمانه را بشناسند.
جرم «آرمان» چیزی جز «آرمانش» نبودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا حسینی عصر جمعه در اجتماع بزرگ عاشقان آرمان در نخستین سالگرد شهادت آرمان علی وردی با تاکید بر این که امروز برائت خودمان را از رژیم اشغالگر قدس اعلام می‌کنیم گفت: می‌دانیم مقصر خون به ناحق ریخته شده آرمان‌های عزیزمان در پشت پرده اسرائیل بوده است.

محقق و مدرس حوزه افزود: در سازمان ملل نماینده رژیم اشغالگر عکسی را بلند کرد و نشان داد که پشت پرده فتنه سال گذشته اسراییل جنایتکار بود.

حسینی با بیان اینکه دوست و دشمن را باید شناخت، گفت: باید از دشمنان خدا اعلام برائت کرد. ولی امروز برخی در تشخیص مصداق دشمن گیر می‌افتند و نمی توانند شمر زمانه را بشناسند.

وی با اشاره به اتفاقات لحظه شهادت آرمان علی‌وردی گفت: فیلم‌هایی این جنایت پخش نشده است. قاضی که این فیلم‌ها را دیده، گفته بود در تمام عمرم همچنین جنایتی ندیده‌ام. معتقدم جرم آرمان جز آرمانش نبود. آرمان ما چه باید باشد؟ آرمان ما اگر بر محور دین و قرآن نباشد قدم‌های ما متزلزل می‌شود. عمل ما اگر مبتنی بر بصیرت نباشد با موجی جابجا می‌شویم.

حسینی، تقابل جبهه کفر و ایمان را فقط در غزه ندانست و گفت: جبهه مقاومت فقط حماس نیست. تک تک ما در عرصه اقتصاد، سیاست، رسانه و نظامی در جبهه مقاومت هستیم.

این مدرس حوزه با تاکید بر این که امروز گردنه جهاد مقابل صهیونیسم مساله رسانه است گفت: امروز اسرائیل بنای مظلوم نمایی دارد. بنابراین همه باید در جبهه رسانه فعالیت داشته باشیم. در فضای مجازی مسائل را وارونه می کنند و جای قاتل و مقتول را عوض می‌کنند. متاسفانه برخی در بیان حقیقت کوتاهی می‌کنند. نصرت زبانی به معنای دفاع علمی است. باید شبهات را پاسخ دهیم و به سلاح علم مجهز شویم.

بنای یادبود شهید آرمان نصب شود

ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم «قلاده‌های طلا» به عنوان یکی از ساکنان منطقه اکباتان در ادامه مراسم سخنرانی کرد و گفت: در شهرک اکباتان مردم خوبی سکونت دارند. قاتلان آرمان اراذل و اوباشی بودند که از جاهای دیگر جمع شدند. اکباتان در همین مدت چند شهید داده است و امروز خانواده شهدای مدافع حرم در جمع ما هستند.

وی با گلایه از مسئولان منطقه گفت: انتظار داشتیم در سالگرد شهید آرمان بنای یادبودی اینجا نصب شود. سنگی حجاری کنید و قصه آرمان را بنویسید تا در تاریخ بماند. اگر برای شهرداری سخت است خودمان انجام می‌دهیم و هزینه اش را هم خودمان پرداخت می‌کنیم.

به نقل ازایرنا، اجتماع بزرگ عاشقان آرمان در نخستین سالگرد شهادت آرمان علی وردی در شهرک اکباتان برگزار شد. این مراسم که با حضور پرشور مردم همراه بود با مداحی و مرثیه‌خوانی حاج سعید حدادیان، امیر عباسی و محمدحسین حدادیان قبل از اذان مغرب به پایان رسید. راحله امینیان اجرای این مراسم را بر عهده داشت.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز یکی از حاضران در مراسم بود که در سخنانی یاد و خاطره شهید آرمان علی‌وردی را گرامی داشت.

آرمان علی‌وردی طلبه ۲۱ ساله حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی و بسیجی یگان امنیتی امام رضا(ع) و از اهالی محله شهران تهران در اغتشاشات چهارم آبان ۱۴۰۱ در شهرک اکباتان، از سوی عده‌ای ربوده شد.

این شهید بعد از بستن دستانش از سوی اغتشاشگران و ضرب‌ و شتم شدید با ضربات متعدد چاقو، کنار خیابان رها و بعد از چند ساعت پیدا و به بیمارستان بقیةالله(عج) منتقل شد اما به‌دلیل شدت خون‌ریزی روز جمعه ششم آبان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید علی‌وردی یک ماه قبل از شهادتش به قطعه ۵۰ و محل مزارش سری زده و در آن مکان نماز خوانده و گفته بود که من شهید خواهم شد و به زودی به اینجا می‌آیم.

امروز نخستین سالگرد شهادت آرمان علی وردی با عنوان «اجتماع بزرگ عاشقان آرمان» در خیابان ورزش در شهرک اکباتان خیابان ورزش در حال برگزاری است.
نظر شما