يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۴
کد خبر: ۱۳۵۴۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کارگاه هنرهای تجسمی پیرامون رویدادهای اخیر در غزه با حضور بیش از ۶۰ نفر از هنرجویان رشته هنر با محوریت «کودک و غزه» روز ۷ آبان ماه در نگارخانه لاله برگزار شد.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در خصوص برگزاری این کارگاه‌ها و تاثیر آن در ترویج فرهنگ مقاومت گفت: هنرهای تجسمی به دلیل ارتباط سریعی که با مخاطب دارد یکی از زبان‌های پیشرو است و در این حوادث و رویدادها جزو هنرهای شاخصی است که مانند شعر و ادبیات آمادگی بیشتری برای ارتباط سریع دارد و به سرعت می‌تواند به یک محصول رسانه‌ای تبدیل شود. 
سمیعی ادامه داد: ما همواره شاهد هستیم که در اتفاقات این‌چنینی هنرمندان حوزه تجسمی و ادبی سریع‌تر وارد عمل می‌شوند چون اصولا تولید تئاتر، موسیقی، نمایش یا فیلم نیاز به زمان بیشتری دارد.

نمایشگاه و کارگاه هنری «نحن نقاوم» آغاز به کار کرد
وی ضمن اشاره به محل برگزاری نمایشگاه افزود: این نمایشگاه در چند نقطه در نظر گرفته شده است. در حال حاضر نگارخانه لاله به علت دسترسی به مرکز شهر میزبان این رویداد هنری است و در ادامه موزه امام علی(ع) و خانه کاریکاتور هم به زودی به این پویش می‌پیوندد و اگر آثار ارسالی بیش از ظرفیت باشد نگارخانه پردیس ملت هم به مجموع نگارخانه‌های اضافه خواهد شد و در نهایت آثار منتخب این نمایشگاه‌ها در نگارگذر دانشگاه تهران که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دایر است در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
سمیعی در پایان اضافه کرد: تا امروز  بیش از ۴۰۰ اثر هنری توسط هنرمندان به دبیرخانه ارسال شده است و همچنان در حال به‌ روز‌رسانی و افزایش آثار هستیم و سعی‌مان بر این است که پویش‌های مختلفی که در ارگان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود را بهم پیوند بزنیم و گرداب عظیمی را علیه ظلم رژیم صهیونیستی پدید آوریم.
محمدعلی سعیدی رییس نگارخانه لاله در این خصوص گفت: بعد از اتفاقات و حوادث اخیر غزه و در راستای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و نظر به وظیفه انسانی و در پاسخ به وجدان‌های بیدار و آگاه هنرمندان، نمایشگاه و کارگاه‌های هنری با حضور جمعی از هنرمندان رشته‌های تجسمی در نگارخانه لاله برگزار شد. 

نمایشگاه و کارگاه هنری «نحن نقاوم» آغاز به کار کرد
سعیدی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه و کارگاه هنری با عنوان «نحن نقاوم» گفت: در حاشیه برپایی‌ کارگاه هنری روز ۷ آبان، نمایشگاه پوستر غزه با عنوان «مقاومت می کنیم» نیز برگزار شد. همچنین در ادامه‌ این رویداد هنری و در دومین روز از کارگاه به موضوع کودکان در جنگ غزه پرداخته خواهد شد تا ادای دینی باشد به کودکانی که با صبوری و نثار جان خود حماسه مقاومت تا پیروزی قدس را فاتحانه فریاد زدند.
وی ادامه داد: در این رویداد هنری بیش از ۶۰ نفر از بانوان دانشجوی هنر در رشته‌های پوستر و هنرهای مفهومی  همزمان و در کنار هم آثار هنری را با موضوع «کودک و غزه» خلق کردند.
رییس نگارخانه لاله به برگزاری نمایشگاهی  از آثار ارسالی هنرمندان تاکید کرد و افزود: هنرمندان همیشه و همواره با مظلومان حماسه آفرین غزه همراه بوده‌اند، تا روایتگر سرود مظلویت و مقاومت آنان باشند و اینک در آدینه‌ای دیگر پوسترها در نگارخانه لاله روایتگر حماسه‌ای خواهد بود تا نوای مقاومت را بر کران بیکران حقیقتی عاشورایی به تصویر بکشد.

نمایشگاه و کارگاه هنری «نحن نقاوم» آغاز به کار کرد

گفتنی‌ست، آیین گشایش نمایشگاه «نحن نقاوم» روز جمعه ۵ آبان ماه با حضور هنرمندان و دوستداران هنر برگزارشد و آثار منتخب دانشجویان هنر به نمایش گذاشته شده است .
نمایشگاه هنری «نحن نقاوم»  از ۶ تا ۹ آبان ماه ۱۴۰۲ در نگارخانه لاله از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.
نظر شما