شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۳۵۵۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اعمال خصمانه و ضدانسانی رژیم صهیونیستی مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کردند.
تجمع اعتراضی تشکل‌های شاهد و ایثارگر در دفاع از مردم فلسطینبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در تجمعی که با حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و اعضای این تشکل‌ها در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد، حاضران ضمن محکومیت اعمال خصمانه و ضد انسانی رژیم صهیونیستی، در دفاع از مردم مظلوم فلسطین بیانیه‌ای را قرائت کردند.

در متن این بیانیه آمده است: «به کسانی که ستمکارانه مورد جنگ و هجوم قرار می گیرند "چون به آنان ستم شده" اذن جنگ داده شده)، آنچه امروز در سرزمین های اشغالی و نوار غزه در حال رخ دادن است جنگ نیست، بلکه قتل عام تمام عیار مردان و زنان و کودکان مظلوم و بی دفاعی است که در سکوت مجامع به ظاهر مدافع حقوق بشر، توسط رژیم وحشی و پلید صهیونیستی در حال انجام است. رژیم صهیونیستی کوچک‌تر از آن است که بتواند به تنهایی چنین جنایاتی را انجام دهد، بلکه به فرموده مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای "مدظله‌العالی" آمریکا شریک جرم قطعی جنایت رژیم صهیونیستی در غزه است.

با این وجود رژیم غاصب صهیونیستی و کودک کش بعد از سال‌ها ظلم، کشتار، خشونت و ترور و غصب اراضی فلسطین و آواره‌سازی مردم آن، پس از حمله برق آسای مقاومت اسلامی در - طوفان الاقصی - گرفتار شده و ارتش پوشالی و نظام اطلاعاتی پوسیده موساد در هم شکسته است.

امروز ما حماسه آفرینان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و خانواده‌های شاهد و ایثارگر کشور در قالب تشکل‌های شاهد و ایثارگر و به تاسی از مقام عظمای ولایت هشدار می‌دهیم، اگر جنایات در غزه متوقف نشود، نه تنها منطقه، بلکه جغرافیای جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

مفاد بیانیه تشکل‌های شاهد و ایثارگر

«همانطور که گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام نمود، حرکت مقاومت نتیجه بیش از ۵۰‌سال تجاوزگری صهیونیست‌هاست، ما تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز، مبارزه مقاومت فلسطین را واکنش طبیعی و حق مسلم مقاومت در برابر ظلم و کشتار مردم فلسطین دانسته و تا پای جان از آن دفاع خواهیم کرد.

از سازمان ملل متحد به عنوان مرجع بین‌المللی برای احقاق حقوق بشر می‌خواهیم هرچه سریع‌تر با صدور بیانیه، جلوی نسل‌کشی و کودک کشی در غزه را گرفته و ضمن محکوم کردن این اعمال وحشیانه با تاخیر و سکوت خود در تاریخ بشریت لکه ننگ و سیاه به جا نگذارد.

از سران کشورهای اسلامی و همه کشورهای مستقل می‌خواهیم، یک صدا و هماهنگ در عملی منسجم، بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی، سفارت‌خانه‌های رژیم جنایتکار اسرائیل را تعطیل و سفرای جانی آنرا اخراج نمایند.

از مردم آزادی‌خواه و عدالت‌جوی جهان و از مردم مسلمان دنیا می‌خواهیم، لحظه‌ای از اعتراض و پیگیری در پایان دادن به جنایت‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی کوتاه نیامده و افکار عمومی دنیا را برای محکومیت اعمال ضدبشری رژیم صهیونیستی بسیج نمایند.

از آقای گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهیم، بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی، امنیت کامل را برای مراکز درمانی و بیمارستانی غزه تامین نموده و مسیر کمک‌های دارویی و غذایی به بیماران و مجروحین مردم غزه را باز نماید.

از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهیم، ضمن به کار بردن تمام تلاش‌ها برای آزادی اسرای فلسطین، حقوق تعریف شده در کنوانسیون‌های بین‌المللی درباره آنان رعایت شود.

گرچه همه مردم مظلوم غزه از قتل و کشتار رژیم صهیونیستی در امان نیستند، لکن مجروحین و معلولین غزه در رنج مضاعف به سر می‌برند، لذا ما تشکل‌های شاهد و ایثارگر به نمایندگی از مجروحین انقلاب و دفاع مقدس، از سازمان ملل موکداً می‌خواهیم برای معلولین و مجروحین غزه فضایی امن را تامین نماید.

به فرموده مقام عظمای ولایت: "دولت غاصب رژیم صهیونیستی قطعا امروز باید محاکمه شود" لذا از وزارت امور خارجه و دستگاه قضایی و نهادهای بین‌المللی و همه حقوقدانان آزاده جهان درخواست می‌شود مقامات رژیم صهیونیستی و حامیان تسلیحاتی و مالی آن را تحت تعقیب کیفری قرار دهند.»
نظر شما