شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۳۵۵۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
نمایشگاه گروهی نقاشیخط بانوان هنرمند با عنوان «عشق داند» جمعه ۱۲ آبان ماه در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.
نمایشگاه گروهی نقاشیخط با عنوان «عشق داند» در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه گروهی نقاشیخط بانوان هنرمند با عنوان «عشق داند» جمعه ۱۲ آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد. 

در این نمایشگاه بانوان هنرمند شقایق امینی، مهرک عبدالصالحی، پریسا داوودی، گلناز فرهمندفر، نفیسه موثقی، ژینوس ترابیان، سیما سعیدی، حنانه گلی، ندا توکلی، مهدیس کاوه مهر، زهرا میرزایی، بهنوش حشمتی و غزاله حسینی‌پور دایره را دستاویز خلق آثار خود کرده‌اند. 

در متن بیانیه این نمایشگاه آمده است: 
«عشق داند که در این دایره سرگردانند
در متون کهن آمده است: خداوند همچون دایره‌ای است که مرکزش همه جا و محیطش هیچ کجاست.
نیز عزیزالدین نسفی از پیروان تحقیق علمی در مسائل مربوط به عرفان و تصوف معتقد است دایره جنسیت مؤنث گونه و طبعِ آب دارد از آن جهت که آب به طبع خود مدور است.
در علم سنتی نیز حرکت آسمان به شکل دایره‌ای فرض شده و به واسطه عمقی که دارد چشم را به داخل می‌کشد.
شاید به همین دلیل است که بیشتر هنرمندان، آثاری با این شکلِ کامل آفریده‌اند.
در حوزه نقاشیخط، استادانی چون حسین زنده‌رودی، فرامرز پیلارام، محمد احصایی، رضا مافی و... دایره را آزموده‌اند.»

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۳ آبان ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ به نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۸۷۳۳۹۹ تماس بگیرند.
نظر شما