يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۲
کد خبر: ۱۳۵۵۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
رضا اسماعیلی*
 امروز که منظومه معنوی انسانیت در فلسطین و قدس شریف مورد هجمه غرب سکولار و دین‌ستیز و رژیم جعلی صهیونیستی قرار گرفته است، رسالت اهالی قلم و اصحاب فکر و فرهنگ، «روشنگری» و غبارزدایی از چهره «حقیقت» و حمایت قاطع از حقوق ملت فلسطین است.

این روزها جهان بار دیگر در کنار فلسطین ایستاده است و آزادگان جهان با محکوم کردن جنایات جنون آمیز رژیم صهیونیستی به نوار غزه به حمایت از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین برخاسته اند اما متاسفانه با وجود حمایت های جهانی و انسانی از ملت فلسطین، گاهی از گوشه و کنار شاهد زمزمه هایی از موضع دلسوزی و در قالب تحلیل سیاسی مبنی بر بی نتیجه دانستن دفاع مشروع مردم ستم دیده فلسطین و مقاومت حماس در برابر این رژیم «انسان کُش» هستیم.

نویسندگان این تحلیل ها به بهانه این که جنگ و رویارویی نظامی باعث کشته شدن غیرنظامیان و بمباران منازل، بیمارستان ها و مساجد توسط اسرائیل می شود، به صورت غیرمستقیم مردم فلسطین را به پذیرش شرایط موجود و صلح و سازش با اسرائیل دعوت می کنند.

بدیهی است که در صورت وجود راهکاری غیر از مقاومت برای احقاق حقوق ملت فلسطین، کسی با گزینه جنگ موافق نیست ولی به شهادت تاریخ و در طول ۷۵ سالی که مردم مظلوم فلسطین از سرزمین مادری خود رانده و رنج آوارگی و بی خانمانی را تحمل کرده اند، به خاطر عدم تقید و پایبندی اسرائیل به توافق نامه های بین المللی، نه تنها هیچ راه حل صلح آمیزی مانع تجاوزگری و زیاده خواهی رژیم غاصب صهیونیستی نشده، بلکه هر گونه پیشنهاد صلح و سازش باعث تداوم تجاوز و گستاخی بیشتر اسرائیل در کشتار و نسل کشی ملت بی دفاع فلسطین شده است.

از همین رو، ملت فلسطین امروز برای برخورداری از یک زندگی انسانی، هیچ راه حل دیگری جز مقاومت و پایداری، پیش روی خود نمی بیند. مردم ستم دیده فلسطین با آگاهی کامل از این نکته که برای مقاومت در برابر رژیمی که تا بُن دندان مُسلح است، باید بهای سنگینی بپردازند، با بی نتیجه دانستن استراتژی صلح و سازش، برای رهایی از ذلت اسارت و در آغوش کشیدن پیروزی، گزینه مقاومت و پایداری را انتخاب کرده اند. عملیات افتخار آفرین «طوفان الاقصی» نیز که باعث فرو ریختن هیمنه پوشالی اسرائیل شد، خط پایانی بر استراتژی (راهبرد) انفعال و سازش و دمیدن روح مقاومت در کالبد فلسطین بود که امروز شاهد ظهور ثمرات و برکات آن هستیم.

همچنان که قرآن بشارت داده است خداوند مومنانی را یاری می کند که با قلم و قدم به یاری دین خدا می شتابند «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، خدا نیز شما را یاری می‌کند و گام هایتان را استوار می‌دارد». با عنایت به این بشارت الهی، امروز وظیفه ما به عنوان عضوی از جامعه انسانیت، تمکین به خواسته مشروع ملت فلسطین و همراهی و هم نوایی با آنان در مسیر دفع تجاوز و گام برداشتن برای آزادی «مسجدالاقصی» است.

امروز که منظومه معنوی انسانیت – فلسطین و قدس شریف - مورد هجمه غرب سکولار و دین‌ستیز و رژیم جعلی صهیونیستی قرار گرفته است، رسالت اهالی قلم و اصحاب فکر و فرهنگ در این بزنگاه سرنوشت ساز تاریخی «روشنگری» و غبارزدایی از چهره «حقیقت» و حمایت قاطع از حقوق ملت فلسطین است. این رسالت هنوز و همیشه اصحاب فکر و فرهنگ است. رسالت ابلاغ راستی و درستی به گوش انسان‌های آزاده و حق‌جو و مبارزه با زشتی‌ها و پلشتی‌ها. همان رسالتی که خداوند بر دوش پیامبران گذاشته است.

حمایت و پشتیبانی مردم در چهار گوشه جهان از ملت فلسطین نیز موید این حقیقت است که «حق با فلسطین است» و فلسطین در دو نقش «مجاهد» و «شهید» برنده نهایی این میدان است. زیرا سُنّت الهی بر پیروزی خون بر شمشیر و حق بر باطل قرار گرفته است.

آری، به حول و قوه الهی، به زودی آه کودکان بی گناه و زنان و مردان بی پناه فلسطینی دامنگیر جنایت کاران آدمخوار رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش خواهد شد و به برکت باروری و بالندگی شجره طیبه مقاومت، بنیاد و بنای ظلم اهریمنان انسان نما بر باد فنا خواهد رفت.

* شاعر و پژوهشگر ادبی
منبع :ایرنا
نظر شما