يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۶
کد خبر: ۱۳۵۷۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کتاب تاریخ حکومت‌های شیعه در ایران به نگارش اسماعیل دارستانی، جانباز و نویسنده اهل آستارا به‌تازگی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.
«تاریخ حکومت‌های شیعه در ایران» کتاب شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این کتاب که توسط انتشارات «رج» به چاپ رسیده، در هفته شورای فرهنگ عمومی به صورت نمادین به شهدای غزه تقدیم شد.

این کتاب، هفتمین اثر و کتاب دارستانی، نویسنده بسیجی هشت سال دفاع مقدس و ارتشی بازنشسته معرفی شده است.

به نقل از ایرنا،این جانباز، مستندساز و نویسنده می گوید ۱۷۷ مقاله رسمی ملی و بین المللی درباره حقوق بشر و همچنین محیط زیست، دین شناسی، دفاع مقدس و صلح به چاپ رسانده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: یکی از اهداف تمام پیامبران، به خصوص پیامبر بزرگ اسلام(ص)، اولیای الهی و امامان شیعه، اصلاح سبک زندگی انسان‌ها بر اساس آموزه های وحیانی بود و تمامی پیامبران و امامان تمام تلاش خود را انجام دادند تا زندگی امت خود و نوع تعامل آنها با خود، خدا، مردم و اشیای اطراف را براساس آموزه های الهی تنظیم کنند.

«تحقق چنین هدفی نیازمند این است که یک مدیریت و حاکمیت در جامعه وجود داشته باشد تا بتواند زمینه تحقق این هدف را فراهم کند؛ دلیل هم این است که بسیاری از مسائل وجود دارد که اگر یک مجموعه حکومتی نتواند آن را فراهم کند یقیقنا نمی توانیم بگوییم که انسان می تواند به تمام اهداف زندگی خود بر اساس آموزه های وحیانی دست پیدا کند».

دارستانی نویسنده این کتاب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کتاب را به اسدالله دارستانی پدر جانبازش که به فیض شهادت نائل آمده و نیز مادرش که توسط منافقین معلول شد تقدیم می کند، اظهارداشت: با حمایت پدر و مادرم با عشق و علاقه در نوجوانی به همراه برادرانم مهدی و ساسان به عنوان بسیجی داوطلب برای دفاع از خاک و ناموس مان به جبهه های جنگ تحمیلی اعزام شدیم.

تا زنده ام بسیجی ام، خدمت و مدیریت وظایف کلی ارتش از دیدگاه اسلام، داستانهای آسمانی ایران، سرگذشت تالشان، بررسی تاریخ حقوق بشر و محیط زیست و نبرد مقدس فرزندان روح الله از جمله دیگر کتاب های این نویسنده اهل آستارا به شمار می رود.
نظر شما