شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۳۵۷۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
روانشناس حوزه نوجوانان در ششمین نشست بچه‌های رستا در منطقه 18 عنوان کرد:
یک مشاور و روانشناس در ششمین نشست بچه‌های رستا در منطقه 18 گفت: امید و ایمان و بهداشت روانی رابطه‌ای دو سویه دارند و از اینرو پذیرش مشکل و بازسازی خویشتن 2 عامل طلایی حفظ امید و ایمان است.

پذیرش مشکل و بازسازی خویشتن 2 عامل طلایی حفظ امید و ایمان استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حسین علیزاده کوزه کنان، نویسنده، مشاور و روانشناس حوزه نوجوان و خانواده در ششمین نشست گفتگومحور بچه‌های رستا ویژه نوجوانان که با موضوع ایمان و امید و در جمع دانش آموزان پسر دبیرستان پسرانه نمونه دولتی امام حسین(ع) در منطقه 18 برگزار شد، اظهار داشت: پذیرش مشکل، بررسی مشکل و مراقبت از فریب اضلاع سه‌گانه مدل مفهومی امید به آینده هستند که در رویدادهای زندگی باید به آن توجه داشته باشیم تا انگیزه و ایمان ما صیانت شود.

وی پذیرش و بازسازی خویشتن و موقعیت را دو عامل طلایی حفظ امید و ایمان برشمرد و تاکید کرد: امید و بهداشت روانی رابطه‌ای دو سویه دارند لذا ایجاد شرایط مناسب برای سلامت روحی و روانی به‌ویژه در دوران نوجوانی بسیار اهمیت دارد.

این مشاور خانواده، کار خداپسندانه همراه با عقلانیت را وسیله آرامش روحی و روانی عنوان کرد و درباره لزوم ایجاد تعادل در وجود انسان، ادامه داد: سازش و سازگاری لازم و ملزوم یکدیگر هستند که تعادل و توازن را در انسان تقویت می کنند.

وی در پاسخ به پرسش‌های دانش‌آموزان حاضر در نشست، در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: افراد خلاق انرژی خود را برای پیشبرد اهداف مثبت به‌کار می گیرند و همیشه مراقب احساسات خود هستند .

علیزاده سازگاری و داشتن دوستان همراه و همدل را ازجمله عوامل موثر در موفقیت و امید دانست و افزود: باید همواره مراقب انتخاب‌هایمان در دوستیابی باشیم. یک دوست خوب شما را به یاد خدا انداخته، برعلم و دانش شما می‌افزاید و حال شما را مطلوب می‌کند.

ششمین نشست بچه‌های رستا با عنوان"من جمله ای از قصه فرداها هستم(ایمان و امید)" روز دوشنبه پانزدهم آبان ماه1402 در دبیرستان پسرانه نمونه دولتی امام حسین(ع) واقع در منطقه 18، میدان معلم، برگزار شد.

این سلسه نشست‌ها با هدف تبیین صحیح موضوعات و مسائل حوزه نوجوانی و در راستای راه اندازی باشگاه مخاطبان، فعال سازی کرسی‌های آزاد اندیشی و زمینه اظهار نظر و گفتگوی نوجوانان برگزار می شود.

فرهنگسرای خاتم(ص) به نشانی بزرگراه آیت‌الله سعیدی، شهرک ولیعصر(عج)، خیابان پژاند، بوستان لواسانی میزبان شهروندان است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 66208071 تماس بگیرند.

نظر شما