يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۷۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
مدیر «رادیو مقاومت» گفت: پیوند بین مبارزه ملت فلسطین و مکتب شهید سلیمانی، باعت طولانی‌تر شدن رادیو مقاومت در بستر تحولات امروزه منطقه شد تا تبیین مناسبتری از رخدادهای جبهه مقاومت تقدیم مخاطبان و همراهان گرانقدر شبکه شود.
ویژگی جدید «رادیو مقاومت»؛ پیوند بین فلسطین و مکتب سلیمانی را نمایان می‌کنیمبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رادیو مقاومت روز گذشته با حضور میهمانان و کارشناسان و صاحبنظران حوزه مقاومت آغاز بکار کرد. این شبکه رادیویی با شعار صدای گفتمان مقاومت و مکتب سلیمانی از روز ۱۵ آبان تا پایان دیماه برنامه‌های خود را روانه آنتن می‌کند.

به نقل ازایرنا،در مصاحبه با رضا کوچک‌زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت از برنامه‌ها و سیاست‌های او برای اداره این شبکه رادیویی موقت پرسیدیم.

چرا رادیو مقاومت همچون سالهای قبل یک ماهه نیست و امسال در بازه زمانی طولانی تری روی انتن می رود؟


سالهای قبل، رادیو مقاومت به جهت مناسبت سالگشت شهادت سردار سلیمانی در دیماه افتتاح می شد. اما امسال با توجه به رخداد طوفان شکوهمند الاقصی و مقاومت بی سابقه و سرافراز ملت مقاوم فلسطین در غزه در یک بازه زمانی ۷۰ روزه آنتن شبکه فعال خواهد بود. اگر مغزافزار گفتمان مقاومت را «استکبار ستیزی» و «آرمان فلسطین» بدانیم، امروزه این اصول مقاومت تمام قد به قیام ایستاده و در فلسطین، لبنان، عراق، ایران و سایر بلاد اسلامی برای تحقق انها تلاش می شود.

اهدافی که شهید سلیمانی برای انها به شهادت رسید و امروزه مردم غزه این راه را طی می کنند. لذا پیوند بین مبارزه ملت فلسطین و مکتب شهید سلیمانی، باعت طولانی تر شدن رادیو مقاومت در بستر تحولات امروزه منطقه شد تا تبیین مناسبتری از رخدادهای جبهه مقاومت تقدیم مخاطبان و همراهان گرانقدر شبکه شود.

در این رادیو چه مباحثی مورد بررسی قرار می گیرد؟ مقاومت فلسطین و مکتب شهید سلیمانی در این دو ماهه چگونه بازنمایی و رسانه ای می شوند؟


رویکرد ما در شبکه مقاومت مبتنی بر جهاد تبیین و اگاهی بخشی است. تلاش برای تبیین مکتب شهید سلیمانی و حقانیت مکتب ایشان در دفاع از مظلومین و مقابله با همه منظره های ظلم و عقبه های آن از رژیم صهیونیستی تا امریکاست. امروز شاهد قتل عام هزاران تن از مردم بی دفاع فلسطین خاصه زنان و کودکان مظلومی هستیم که با شعار حقوق بشر غربی ذبح می شوند. بدتر آن که در عرصه فلسطین شاهدیم که هواپیماهای نظامی صهیونیست ها و تانک و نفربرها همه ساخت امریکا و کشورهای غربی هستند.

حتی، خلبان ها هم امریکایی اند و سوخت این ارابه های مرگ را نیز برخی کشورهای مسلمان می پردازند. طبیعی است در چنین بستری اقدامات تبیینی رادیو مقاومت کاری ضروری ست تا پیوند بین مکتب شهید سلیمانی و ارمان فلسطین را بیش از پیش نمایان کرده و ندای مظلومیت مردم بلند همت فلسطین در ایران اسلامی باشد.

شبکه از چه قالب های برنامه سازی استفاده خواهد کرد؟


قالب های برنامه سازی متنوع است. از برنامه های گفت و گویی گرفته تا پخش مستند های رادیویی، مجلات رادیویی، مصاحبه ها، فیچر، مینی فیچر، پویش های مردمی، مصاحبه ها، تحلیل روز تحولات فلسطین و منطقه در برنامه های زنده در شبکه قابل دریافت است. علاوه براین، پیوست رسانه ای تولیدات شبکه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز طبق روال سالهای قبل و البته قوی تر از گذشته مد نظر خواهد بود.

رادیو مقاومت امسال با سالهای گذشته به جهت محتوایی چه تفاوتی خواهد داشت؟


در سالهای گذشته ما مقاومت فلسطین را به صورتی بخشی از محور مقاومت در ذیل محورهای برنامه سازی قرار می دادیم اما امسال، قیام ملت فلسطین و نقش آن در اتحاد بخشی به امت اسلامی جهت مقاومت بر ضد استکبار و صهیونیسم، بخشی مهمی از محتوای رادیو مقاومت را دربر خواهد گرفت.

طبیعتا، موضوع فلسطین، آرمان های مترتب بر آن وپیروزی ها و اتفاقات کنونی آن، همچنین مقابله با جنایت های جنگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در چارچوب کلان گفتمان مقاومت اسلامی که از انقلاب اسلامی ساطع شده مورد مداقه قرار می گیرد. البته پرداخت به مکتب شهید سلیمانی و تبیین ابعاد مختلف این مکتب همچنان بعنوان دال مرکزی رادیو مقاومت را تشکیل می دهد اما طبعا با توجه به روز آمد بودن تحولات فلسطین و پیش بینی ناپذیری اتفاقات اینده عمدتا از دریچه تحولات کنونی تبیین خواهد شد.

مخاطبان این شبکه چه کسانی اند و تمرکز شبکه بر کدام نوع از مخاطب، صورتی ویژه دارد؟


مخاطبان شبکه از همه اقشار جامعه ایرانی اند. البته طبیعی است تمرکز ما بر نسل های جوان و نوپا برای اشنایی بیشتر با مفهوم گفتمانی مقاومت، فرهنگ مقاومت، مکتب شهید سلیمانی و ارمان های اسلامی مقاومت چون استکبارستیزی و دفاع از فلسطین، بیشتر از سایر اقشار است. ما برنامه های جذابی برای همه اقشار، همه سنین جامعه در قالب های متعددی از برنامه ارائه خواهیم داد.

مهمترین محورهای برنامه سازی رادیو مقاومت بر چه شاخص هایی استوار است؟


رویکرد رادیو مقاومت تهاجمی و در راستای تبیین حقیقت است. در این فرایند، «تبیین بنیادهای قرانی و روایی مقاومت و جهاد در دین اسلام» «نقش انقلاب اسلامی و منظومه فکری امامین انقلاب در شکل گیری و تقویت مقاومت اسلامی»، «تبیین دو قطبی های «اسلام» - «استکبار»، «مقاومت»- «سازش» و «مبارزه»- «تسلیم»، در بستر مقابله محور مقاومت منطقه ای برابر استکبار و رزیم صهیونیستی، تبیین مقاومت در بست گام دوم انقلاب و تلاش برای تمدن سازی نوین اسلامی، تبدیل ارمان فلسطین به مسئله اول جهان اسلام و مواردی دیگر از این دست از جمله مبادی مهم در امر برنامه سازی ها و تولیدات شبکه است.

البته معرفی نظام الگویی جبهه مقاومت منطقه ای از جمله مکتب شکوهمند شهید سلیمانی و مقابله با جنگ رسانه ای دشمن نیز محل دیگری از اقدام شبکه در بستر جامعه خواهد بود. ضمن اینکه بخش مهمی از این محتوای رادیو مقاومت در سال ۱۴۰۲ معطوف به پیروزی های اخیر مقاومت فلسطین و جنایت های بی سابقه رژیم صهیونیستی و امریکا در غزه و تحولات مترتب بر آن خواهد بود.
نظر شما