شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۳۵۸۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
همزمان با فرارسیدن هفته کتاب ؛
به همت کتابخانه دکتر طوبی کرمانی معرفی و خوانش کتاب‌های« خانه ابری» و« روی ماه خدا را ببوس» در دبیرستان دخترانه میثاق شاهد برگزار می‌شود.
معرفی و خوانش کتاب در مدارس شهر تهرانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نشست ادبی«گلستان کتاب طوبی» با معرفی و خوانش کتاب‌های« خانه ابری» نوشته کاظم مزینانی  و «روی ماه خدا را ببوس» نوشته مصطفی مستور روز چهارشنبه 24 آبان ماه ساعت 8 الی 12 با مشارکت دبیرستان دخترانه میثاق شاهد برگزار می‌شود. 
در این نشست بعد از خوانش کتاب‌ها،  دانش آموزان دختر با بیان برداشتها و نظرات خود، به گفتگو خواهند پرداخت و پس از بررسی گروهی، نکات ادبی و روان‌شناسی آن توسط مریم خلجی، کارشناس برنامه بررسی خواهد شد.
کاظم مزینانی نویسنده کتاب" خانه ابری" متولد سال ۱۳۴۲ در شهر دامغان و فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید بهشتی است. از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۴ در روزنامه‌های کیهان و همشهری، فعالیت روزنامه‌نگاری داشته که این فعالیت‌ها تا به امروز هم به صورت پراکنده در نشریات ادبی تداوم داشته است. در بخش تالیف کتاب هم اغلب آثار وی در حوزه شعر کودک و نوجوان است که تعداد آن‌ها به بیش از ۲۰ عنوان می‌رسد. 
رمان" روی ماه خداوند را ببوس" نوشته مصطفی مستور با موضوعی فلسفی و هستی شناسانه و در پی پاسخ دادن به پرسش‌هایی است که همیشه در جدال بین عقل و احساس مطرح می‌شوند. 
نویسنده در این رمان افکار دینی،  معرفت‌شناسی،  جامعه‌شناسی و… خود را با زبان شخصیت‌های داستان بیان می‌کند که بر پایه سه محور اساسی: شک، عدم قطعیت و تنهایی، بنیان نهاده ‌است. دغدغه اصلی نویسنده، یعنی خدامحوری و تفکر و اندیشه، ایمان و تقدس و تلاش انسان برای کشف خود و کشف معنا و خدا در داستان است که حتماً دارای ارزش فوق‌العاده است. این رمان در حقیقت جزء آن دسته از داستانهایی است که روح دردمند یک انسان از خودبیگانه را به خویشتن خویش بازمی‌گرداند و انتظام می‌بخشد. 
گفتنی است کتابخانه طوبی‌کرمانی در خیابان جانبازان غربی، خیابان شهید حیدری( 16 متری لشگر) روبروی بوستان آتش نشانان ( کوثر سابق) واقع شده و شماره تماس 77691580 جهت آگاهی بیشتر اعلام می‌ شود.
نظر شما