يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۱
کد خبر: ۱۳۵۸۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
همزمان با فرا رسیدن سی و یکمین دوره‌ هفته کتاب، مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13به همت کتابخانه امام خمینی (ره) برنامه های متنوعی را برگزار می کند.
ویژه برنامه های مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 بمناسبت هفته کتاب وکتابخوانی اعلام شد.به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 و فرهنگسرای امید ؛ همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب وکتابخوانی، مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 و فرهنگسرای امید برنامه‌های متنوعی را در حوزه کتاب اجرا می‌کند.
کتابخانه امام خمینی (ره) به عنوان تنها کتابخانه فعال مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13در هفته کتاب وکتابخوانی اقدام به ثبت نام وعضوگیری شهروندان به صورت رایگان کرده است. 
براساس این گزارش، به اطلاع می‌رساند که همانند سنوات گذشته، کلیه جرائم دیرکرد کتاب اعضای کتابخانه‌ در صورت تحویل کتاب‌های امانتی در طول هفته کتاب، مشمول بخشودگی خواهد شد.
کتابخانتو بساز! عنوان یکی از برنامه های این مرکز می باشدکه درآن اعضای نوجوان کتابخانه به سراغ کودکان کار در مناطق محروم اطراف شهر تهران رفته و با کتاب های اهدایی از طرف خیرین،آنان را به کتاب و کتابخوانی تشویق می کنند.
کتابخانه‌ فرهنگسرای امید، با همکاری آموزش و پرورش در طرح «کتابخانه گردی» پذیرای دانش‌آموزان مدارس مناطق 13 و 12خواهد بود.طی این برنامه، دانش‌آموزان به صورت گروهی از کتابخانه این فرهنگسرا بازدیدکرده و با کاریک کتابدار بیشتر آشنا می‌شوند. معرفی خدمات، منابع و امکانات کتابخانه از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه است.همچنین می توانند به صورت رایگان عضوکتابخانه شوند.
برنامه دیگری که به مناسبت هفته کتاب تدارک دیده شده است،طرح «کتاب درگردش» است.در این برنامه که با هدف تشویق عموم مردم به کتابخوانی و مطالعه برگزار می شود کتاب ها بعد از مطالعه بین شهروندان دست به دست می شود.
در بخشی از کتابخانه امام خمینی (ره)، فضایی جذاب و جالب به عنوان«ایستگاه کودک وکتاب» برای عکاسی ازکودکان طراحی شده است که کودکان می توانند درآنجا عکس یادگاری بگیرند. همچنین در ادامه می توانند درکارگاه قصه گویی کودکان شرکت کنند.
مهم ترین و اصلی ترین برنامه در هفته کتاب وکتابخوانی امسال ، رونمایی از کتاب رمان «امینه» به نویسندگی طاهره حسینی در سالن فرهنگسرای امید می باشد.کتاب امینه داستان شیعیان عربستان و دولت تکفیری وهابی سعودی می باشد قصه ی غصه مردمی که غنی ترین منابع طبیعی را دارند و از داشتن آن محرومند، داستان زندگی شیعیان مظلومی که در سرزمین اسلام ، سرزمین وحی، سرزمین پیامبر(ص) زندگی می کنند.
علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی می توانند جهت بهره مندی از ویژه برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی از تاریخ 23 تا 30 آبان به کتابخانه امام خمینی (ره) واقع در: میدان شهدا،خیابان 17شهریور،خیابان خشکبارچی،بوستان خیام،فرهنگسرای امید مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33303843 تماس بگیرند.
نظر شما