يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۸۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
مدیریت فرهنگی هنری منطقه شش به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه های متنوعی را از 23 تا 30 آبان ماه برگزار می کند.

ویژه برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،برنامه ثبت نام رایگان، بخشـودگی جرایم دیرکرد کتاب،  رونمایی، نقد و بررسی کتاب مغُلَق، نمایشگاه کتاب در مدارس منطقه شش و نماز جمعه تهران، توزیع محصول فرهنگی نشانگر کتاب، اجرای برنامه کتاب در گردش لحظه به لحظه با کتاب ("جمله برتر اگر کتاب بودم ...")،  من یک نوجوان کتابخوانم، کارگـاه قصه گـویی با کارت هـای قصه گویی، کارگاه قصه گویی کارشناسان خواندن، کارگاه قصه گویی با عروسک های دستکشی و انگشتی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه، مبادله کتاب از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است که به همت کتابخانه های فرهنگسرای سرو و شهید جهان آرا برگزار می شود.

من یک نوجوان کتابخوانم

در این طرح دانش آموزان دبستان پویش به صورت رايگان عضو كتابخانه شهید جهان آرا می شوند و براي آنها كارت عضويت صادر می گردد. در هفته کتاب همكاران كتابخانه شهيد جهان آرا به ديدار دانش آموزان می روند و كارت عضويت كتابخانه را همراه با بروشور راه هاي ترويج كتابخواني و همچنين يك كارت دعوت كه خانواده ها به همراه فرزندشان از كتابخانه بازديد نمايند به آنها هديه داده می شود، این برنامه روز چهارشنبه 24 آبان ماه ساعت 9 تا12 برگزار می شود.

قصه گویی کارشناسان خواندن

کتابخانه شهید جهان آرا با مشارکت سرای محله یوسف آباد برنامه کارگاه قصه گویی کارشناسان خواندن را برگزار می کند. در این برنامه کارشناس از میان تعدادی کتاب با موضوعات و مصادیق متنوع به دلخواه کودکان کتابی را انتخاب و با روش بلند خوانی و جمع خوانی برای آنها روایت می کنند و از کودکان خواسته می شود به عنوان كارشناسان کتاب پشت میز بروند و برای دوستانشان درباره موضوع داستان صحبت کنند و با توجه به ذهنیت و زبان کودکانه خود آن را نقد و بررسی نمایند. اين نشست با هدف تقويت فرهنگ گفت وگو  و صحبت كردن ، استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحليل كردن و تفکر انتقادی به کودکان آموزش داده می شود. این برنامه روز یکشنبه 28 آبان ماه ساعت 11 تا 12 در سرای محله یوسف آباد برگزار می شود.

کارگاه قصه گویی با کارت های قصه گویی

از آنجا که تصویر ، یکی از ابزار های مناسب برای انتقال پیام است ، قصه گو در این برنامه با نشان دادن تصویر ها و خواندن متن پشت آن، ماجرا را پشت سر هم در مقابل دیدگان کودکان قرارمی دهد و آنها با شنیدن محتوا و تطبیق آن با تصویر ، ماجرا را دنبال می کنند. این برنامه روز شنبه 27 آبان ماه، ساعت 11 تا 12 در سرای محله یوسف آباد برگزار می شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مراجعه به کتابخانه های منطقه شش به آدرس ذیل مراجعه کنند.


 کتابخانه فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی ، کوی ساعی یکم (انتهای ساعی دوم) ، تلفن: 88786277

کتابخانه شهید جهان آرایوسف آباد، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، خیابان شهید جهان‌آرا،  کوچه 59 غربی تلفن :  88602358

نظر شما