يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۵۸۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
آثار بیش از ۱۰۰ هنرمند پیشکسوت از سراسر کشور در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می‌شود.
برپایی نمایشگاهی از آثار ۱۰۰ هنرمند پیشکسوتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دومین نمایشگاه بزرگ هنرهای تجسمی و سنتی هنرمندان پیشکسوت با حضور بیش از ۱۰۰ هنرمند پیشکسوت از تاریخ ۲۵ آبان لغایت چهار آذر از سوی موسسه هنرمندان پیشکسوت و با همکاری فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ هنرمند پیشکسوت کشور، بیش از ۲۵۰ اثر در حوزه هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی و صنایع دستی را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

همچنین در این نمایشگاه آثار دیده نشده زنده‌یادان مهرزمان فخارمنفرد، جمشید سماواتیان، کامبیز درمبخش، هژبر ابراهیمی، مهین افشانپور، اسماعیل نظری و لئون کوهن به نمایش گذاشته می‌شود.

اولین دوره نمایشگاه هنرهای تجسمی و سنتی هنرمندان پیشکسوت در سال ۹۸ برگزار شد.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و رئیس دومین نمایشگاه در رابطه با برگزاری این نمایشگاه گفت: «هرکدام از این هنرمندان وزنه‌ای مهم برای فرهنگ و هنر کشور هستند که اکثرشان تا کنون در نمایشگاه‌های گروهی شرکت نکرده‌اند. اما از آنجا که موسسه را خانه دوم خود می‌دانند و می‌نامند با اشتیاق در این نمایشگاه به صورت گروهی شرکت و آثار ارزشمند خود را به نمایش درآورده‌اند.»

او اعلام کرد که بخشی از درآمد حاصل از فروش آثار صرف امور خیریه و کمک به کودکان بی سرپرست زلزله خوی می‌شود.

آیین گشایش این نمایشگاه چهارشنبه۲۴ آبان با حضور هنرمندان پیشکسوت برگزار می‌شود. علاقمندان از ۲۵ آبان لغایت ۴ آذر از ساعت ۱۰ لغایت ۲۰ می‌توانند به برای بازدید از آثار مراجعه کنند.
نظر شما