شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۳۶۰۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران به میزبانی شهر اصفهان آذرماه سال جاری برپا می شود.
هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران برگزار می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این رویداد با حضور ۴۰ تن از هنرمندان و وزیر فرهنگ این کشور از دوم تا پنجم آذر ماه سال جاری میزبان علاقه مندان خواهد بود.

به نقل از ایرنا،در این رویداد هنرمندان ترکمنی در حوزه هنرهای تجسمی، موسیقی، صنایع دستی، فیلم و سینما آثار خود را به مخاطبان ارائه می‌کنند.

هفته‌های فرهنگی یکی از اصلی‌ترین رویدادهای روابط فرهنگی و دیپلماسی عمومی است که بر اساس موافقت‌نامه‌های فرهنگی میان دو کشور و با حضور عالی‌ترین مقام فرهنگی برگزار می شود.

این رویداد با میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، استانداری، شهرداری و حوزه هنری اصفهان برپا خواهد شد.

هفته فرهنگی ترکمنستان دوم آذر ماه، ساعت ۱۷:۳۰ در تالار هنر اصفهان، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار اصفهان و وزیر فرهنگ ترکمنستان افتتاح می شود.

در طول برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان علاوه بر اجرای گروه‌های موسیقی سنتی ترکمنستان، نمایشگاه صنایع دستی، آثار هنری و تجسمی، لباس سنتی، هفته فیلم ترکمنستان، نمایشگاه عکس در محل حوزه هنری اصفهان مجموعه تاریخی سعدی برقرار است.

در این رویداد فرهنگی، همچنین نشست ادبی مخدومقلی فراغی به عنوان یکی از مشاهیر مشترک دو کشور، با حضور شاعران و ادیبان ایران و ترکمنستان در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

پیش از این، روزهای فرهنگی ایران و نمایشگاه صنایع دستی ایران در ترکمنستان ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات عالی رتبه ترکمنستان بطور رسمی گشایش یافته بود.

بیش از ۵۰ نفر از هنرمندان حوزه های مختلف فرهنگی هنری اعم از موسیقی، صنایع دستی تجسمی، نقاشی، بازی های رایانه ای و .. از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حضور در هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان اعزام شده بودند و در قالب هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان برنامه هایی چون نمایش فیلم‌های سینمایی ایرانی با ترجمه زبان ترکمنی، اجرای موسیقی هنرمندان دو کشور، صنایع دستی، جشنواره غذاهای ملی ایرانی و ... برگزار کردند.
نظر شما