چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۳۶۰۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
کانون نوجوانان و باشگاه ورزشی «شهید کرمیار» ویژه نوجوانان 10 تا 18 ساله با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در جنوب غرب پایتخت و زیر نظر خانه فرهنگ امام علی(ع) افتتاح شد.

10 تا 18 ساله‌های منطقه 18 صاحب باشگاه اختصاصی شدندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، شهید کرمیار متولد 1343، ساکن منطقه 18 و از ورزشکاران این منطقه بود. وی بيست و نهم تيرماه 1366، در سومار به دست نيروهاي عراقي به شهادت رسيد و مزار وي در بهشت‌زهرا(س) است.

در مراسم افتتاحیه این باشگاه که با حضور داریوش کرمیار، فیلمبردار، کارگردان و برادر شهید کوروش کرمیار، بیش از 50 تن از اعضای باشگاه و هم‌چنین گروه کلاه مخملی تهران قدیم به سرپرستی حمید امیدی برگزار شد، مدیر خانه فرهنگ امام علی(ع) گفت: باشگاه نوجوانان شهید کرمیار باشگاهی ورزشی، اجتماعی و فرهنگی، ویژه نوجوانان 10 تا 18 ساله محله شادآباد است که با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاسیس گردیده و در قالب فعالیت‌های داوطلبانه سازماندهی می‌شود.

علی اکبر اسماعیلی جوبنی افزود: رویکرد برنامه‌های کانون و باشگاه در محورهای ورزشی، تربیتی، آموزشی و تفریحی برای تامین بهینه برنامه‌های فراغتی نوجوانان و در راستای اهداف کلان آن یعنی تعالی سبک زندگی و تمرین مهارت‌های زندگی اجتماعی است.

وی با اشاره به اهمیت انتقال فرهنگ و سبک زندگی شهدا به نوجوانان گفت: این مرکز با فعالیت‌های فرهنگی خود می‌تواند نقش موثری در آشنایی نوجوانان با فرهنگ و ارزش‌های شهدا داشته باشد.

در این مراسم هم‌چنین وحید شمسعلی معاون آفرینش و اجرای مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 با اشاره به اینکه بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه می‌تواند تاثیر بسزایی در آشنایی کودکان و نوجوانان با ارزش‌ها داشته باشد گفت: ازهیچ تلاش فرهنگی برای آشنایی کودکان با ارزش‌های شهدا فروگذار نخواهیم کرد.

خانم ولد خانی مدیر موزه شهدای منطقه 18 نیز بر ضرورت معرفی فرهنگ و ارزش های شهدا به نسل‌های جدید تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مراکز فرهنگی هنری ایجاد بستر مناسب برای معرفی مفاهیمی چون ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی و شهادت با لگوگیری از زندگی شهیدان است.

آیین گشایش کانون و باشگاه نوجوانان شهید کرمیار دوشنبه 29 آبان ساعت 18 در خانه فرهنگ امام علی(ع) به نشانی میدان جانبازان، بلوار الغدیر شمالی، میدان شهدای شمس آباد، خیابان شهید نامداری برگزار شد.

نظر شما