يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۱
کد خبر: ۱۳۶۰۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
نمایشگاه «یاریگران زندگی» با هدف ارتقای آگاهی و مهارت‌های پیشگیرانه درحوزه مبارزه با مواد مخدر ویژه گروه سنی نوجوان و جوان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.
آشنایی با مهارت های اجتماعی در نخستین نمایشگاه یاریگران زندگیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،در این نمایشگاه شاهد استقرار یادمان شهدای مبارزه با مواد مخدر و شهدای مظلوم غزه، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی، اجرای بازی‌های تعاملی ویژه نوجوانان و جوانان، برگزاری مسابقات فرهنگی با رویکرد ارتقای مهارت‌های زندگی، ارائه محتوای جذاب و تعاملی با اولویت پیشگیری از مصرف مواد در قالب بازی، نمایش و تئاتر و نیز تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در پرچم‌داری مبارزه با موادمخدر در جهان هستیم.

فرهنگسرای «یاریگران زندگی» به عنوان نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نمایشگاه حضور دارد. 
معصومه ایمان‌پور، رییس فرهنگسرای یاریگران زندگی درباره این نمایشگاه می‌گوید: نمایشگاه یاریگران زندگی، نخستین نمایشگاهی است که به‌صورت عمومی درحوزه پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود و فرصت خوبی برای بازدید عموم شهروندان و به خصوص مدارس شهر تهران فراهم کرده است.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه و متنوع در غرفه فرهنگسرای یاریگران زندگی ادامه داد: در این نمایشگاه به جای توزیع بروشور و اطلاع‌رسانی به صورت سنتی، از روش بازی در بین نوجوانان برای معرفی آسیب‌های این معضل اجتماعی استفاده شده و مکالمه و گفتگو با نوجوانان و جوانان در اولویت کار قرار گرفته است.
ایمان‌پور ضمن تاکید بر استقبال بازدیدکنندگان از برنامه‌های فرهنگی این غرفه افزود: نوجوانان با ورود به این غرفه  ابتدا گردونه شانس را می‌چرخانند و یکی از بازی‌ها را انتخاب می‌کنند. مکعب قصه‌گویی، نمکدان، بادکنک شکستنی و... از بازی‌هایی است که پایه آن بر اساس مهارت‌های زندگی طراحی شده و آنها با بازی کردن و رقابت در کنار هم می‌توانند این مهارت‌ها را بیاموزند.
رییس فرهنگسرای یاریگران زندگی افزود: در زمینه معرفی و شناخت نوجوانان و جوانان، مهارت‌های زندگی و اجتماعی همچون عزت نفس، تاب‌آوری، مهارت نه گفتن و... در قالب بازی‌های جذاب به بازدیدکنندگان آموزش داده می‌شود تا در مواجه شدن با این آسیب اجتماعی دچار تزلزل نشوند. 
نمایشگاه «یاریگران زندگی» از ۲۵ آبان‌ تا ۲ آذر ماه در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است.
نظر شما