يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۳۶۱۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
اولین اجتماع «بچه‌های رستا» با حضور نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به گفتگو از سراسر پایتخت، روز پنج‌شنبه ۲ آذر ماه در خانه موزه استاد انتظامی برگزار شد. در این گردهمایی، نوجوانان منتخب ویژه‌برنامه «بچه‌های رستا» با حضور حسین حق‌پناه، فعال فرهنگی حوزه نوجوان با موضوع «امید به آینده» با یکدیگر به گفتگو پرداختند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، منتخبین هفت مرحله نشست‌های گفتگو محور بچه‌های رستا که در منطقه یک گرد هم آمده بودند از خانه موزه استاد انتظامی بازدید و گفتگو کردند.

رضا فیاضی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ، ضمن اشاره به نام و جایگاه استاد انتظامی از ایجاد موزه در منزل آن استاد فقید قدردانی کرده و کارهای فاخر مرحوم انتظامی را برای نوجوانان معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه گروه حاضر در جلسه به عنوان سرآمد نوجوانان شرکت کننده در برنامه رستا در سراسر شهر تهران است این فرصت را غنیمت دانسته و خاطر نشان کرد که شما آینده سازان ایران عزیز هستید، به خود افتخار کنید و باعث پیشرفت و اعتلای کشور عزیز ایران باشید.

همچنین شکرخدا گودرزی، هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون  گفت: این برنامه و برنامه‌های مشابه پیش‌نیاز و ضرورت ایجاد گفتمان بین همه نسل‌های جامعه است و برای حفظ همبستگی اجتماع و پرهیز از گسست از گفتگو ناگزیریم.

در ادامه نوجوانان حاضر در برنامه عکس‌هایی با هنرمندان به رسم یادگاری گرفتند و  به صورت ویژه با بخش‌های متنوع خانه موزه استاد انتظامی آشنا شدند و با کارشناسی هنرمندان  و راهنمای موزه با بخشی از تاریخ نمایش و سینمای ایران آشنا شدند.

سلسله نشست‌های گفتگو محور بچه‌های رستا با هدف ایجاد بستر مناسب برای گفت‌وگو و کنش‌گری حول موضوعات نگاه نوجوان به رویدادها و واقعیت‌های اجتماعی و تقویت روحیه پرسش‌گری در فرهنگسراهای شهر تهران در حال برگزاری است و تاکنون ۷ نشست از این سلسله نشست‌ها در مراکز فرهنگی هنری به صورت منطقه‌ای برگزار شده است. نشست روز پنج‌شنبه 2 آذرماه 1402 نخستین اجتماع سراسری منتخبین نشست‌های مناطق است.
سلسله نشست‌های گفتگومحور بچه‌های رستا در سطح مناطق و به صورت سراسری تداوم خواهد داشت و خانواده‌ها و نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند برای شرکت در برنامه به فرهنگسراهای سطح شهر تهران مراجعه کنند.

نظر شما