يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۱
کد خبر: ۱۳۶۱۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
توسط خانه کتاب و ادبیات ایران؛
فراخوان هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در سه گروه ادبی شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.
فراخوان هجدهمین جشنواره شعر فجر منتشر شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر ،  فراخوان هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در سه گروه ادبی شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.
هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر با هدف تعالی و ارتقای شعر امروز از سال ۱۳۸۵، هر سال میزبان کاروان شعر پارسی بوده و هجدهمین دوره آن نیز در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
این جشنواره، علاوه بر هم‌سخنی با شاعران مطرح معاصر ایران با هدف معرفی و شناخت شاعران جوان سرزمین عزیزمان و گسترش همدلی و هم‌زبانی با پارسی‌گویان سراسر دنیا برگزار می‌شود.
هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر آثاری را که برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۱ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل کشور منتشر شده باشد در سه گروه ادبی مجموعه شعر بزرگسال (شعر کلاسیک، شعر نو و شعر محاوره)، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش‌های حوزه شعر) ارزیابی می‌کند.
آثار ارسالی به این جشنواره باید تألیفی و به زبان فارسی و مجموعه شعر به‌صورت مستقل منتشر شده باشد؛ از این‌رو مجموعه‌های مشترک داوری نمی‌شوند.
فراخوان این جشنواره، آثاری که در سال‌های قبل با عنوان دیگر یا توسط ناشر دیگری به چاپ رسیده یا به‌صورت گزیده آثار قبلی باشند، داوری نمی‌شوند.
برگزیدگان هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، زمستان ۱۴۰۲ در اختتامیه معرفی و به برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.
ناشران، شاعران و پژوهشگران می‌توانند پس از تکمیل نسخه فیزیکی فرمی که در نشانی fajr.ketab.ir قابل دسترسی است، ۴ نسخه از آثار خود را تا ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ارسال کنند.
نظر شما