يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۳۶۱۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
در رویداد جهانی «با نفس های غزه» عنوان شد :
رویداد جهانی «با نفس‌های غزه» با برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای دانش‌آموز فلسطینی در باغ موزه قصر آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیت‌الله محمدحسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در این مراسم گفت: مسئله مهمی که امروزه قابل توجه است، مقاومت دلیرانه، قدرتمندانه و صبورانه مردم فلسطین در طول این 50 روز و سال‌های گذشته در مقابل تجاوزهای رژیم صهیونیستی است.

رویداد جهانی «با نفس‌های غزه»
 وی افزود: این مردم در طول این مدت با مقاومت دلیرانه خود در «طوفان الاقصی» صبر حیرت‌انگیزی را به جهانیان نشان دادند.
 وی با اشاره به اینکه در این مدت فریادها و مقاومت‌های حماس و مردم غزه در رسانه مخابره شد ولی هیچ‌کس ندید که حتی یک مرد یا یک زن و یا یک کودک اظهار تالم و خستگی کند، یادآور شد: این مردم به پیروزی خود افتخار می‌کنند و صبرشان ستودنی است و باید از مقاومت معجزه‌آسای آنان تقدیر و تشکر کرد. 
آیت‌الله اختری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که مبازره مردم غزه، مبارزه حق علیه باطل است، تصریح کرد: حمایت از آنان هم حمایت از حق است و این واقعه نشان داد چه کسی در کنار حق و چه کسانی در کنار باطل هستند. 
وی در پایان با اشاره به اینکه آمریکا و اسراییل دشمن بشریت هستند گفت: مقاومت اسلامی حماس برای توقف جنایات آنان عملیات خود را آغاز کرد و  امروز که اسراییل مدعی بود با قدرت و ارتش آهنین شکست‌ناپذیر است، دیدیم که ظرف کمتر از 2 ساعت شکست مفتضحانه‌ای در طوفان الاقصی خورد و در ابعاد سیاسی هم 120 کشور علیه آنان رای دادند.
مشاور رئیس جمهور در پایان افزود: حماس و سرزمین فلسطین یک حقیقت  انکار ناشدنی هستند. 
وقایعی که با فرهنگ سیاسی و هنری ما سر جنگ دارد، واکنش‌های سریع هنری  در برخواهد داشت.  
 در ادامه امیرحسین سمیعی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری، با بیان اینکه دل‌ها امروز از شهادت مردم غزه پر خون است اما طلیعه مقاومت آنان به دل‌ها نوید پیروزی می‌دهد، گفت: سازمان فرهنگی هنری در برابر وقایع مهم داخل و خارج از کشور که با فرهنگ سیاسی و هنری ما سر جنگ دارد اقدامات و واکنش‌های سریع در زمینه هنری نشان می‌دهد. 
به گفته وی، جشنواره کاریکاتور در واکنش به توهین به مقدسات در جشنواره فیلم کن، پویش خوشنویسی در باغ کتاب و پویش جهانی «هم‌نفس با غزه» از این دست واکنش‌هاست.
وی در ادامه قطعه موسیقی «خونه» را برای حضار اجراکرد.

رویداد جهانی «با نفس‌های غزه»

جواد منصوری، نخستین فرمانده سپاه پاسداران نیز در این مراسم با اشاره به حجم شدید توطئه‌ها، تجزیه‌طلبی‌ها، تحریم‌ها و تهدیدها در سال‌های نخست پیروزی انقلاب گفت: 6 ماه قبل از پیروزی انقلاب، شاه گفته بود اگر من بروم ایران به ایرانستان تبدیل می‌شود. این یعنی ایران تکه تکه می‌شود چرا که انگلستان و اسراییل دنبال آن بودند که ایران به 8 کشور تقسیم شود اما وقتی سپاه زیر نظر شورای انقلاب تشکیل شد، نقشه‌های آنان به باد فنا رفت. 

رویداد جهانی «با نفس‌های غزه»
وی افزود: آمریکایی‌ها بعد از تسخیر لانه جاسوسی برای سقوط نظام اقدام کردند اما تامین امنیت مردم در مساجد شکل گرفت و یک حرکت مردمی در دفاع از کشور آنها را ناکام گذاشت.
 وی با اشاره به 5 آذر سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) برای تاسیس بسیج گفت: «صدور انقلاب اسلامی» و «تامین امنیت و حفظ تمامیت ارضی» مد نظر بسیج بود و امروز می‌بینم که بسیج در دیگر کشورهای منطقه همچون عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و... الگوبرداری شده است و آنچه امروز در صحنه حماس می‌بینیم نوعی ادامه تفکر، فرهنگ و ارزش‌های بسیج است.
آثار هنرهای تجسمی «هم‌نفس با غزه» در نمایشگاه‌های خارجی به نمایش در می‌آید
محسن سلیمانی، مدیر موزه هنرهای دینی امام علی(ع) نیز در ادامه با بیان اینکه در قرآن بیش از 100 بار در 44 سوره قسم یاد شده است، گفت: صبری که مردم غزه کردند به خاطر قسمی است که خداوند به آنها بشارت داده است.
 وی با اشاره به آثار تولید شده در نمایشگاه هنرهای تجسمی «با نفس‌های غزه» گفت: 14 هزار ایمیل به هنرمندان تجسمی سراسر جهان مخابره شده و از میان 800 اثر ارسال شده 180 اثر برای نمایشگاه انتخاب شد که قرار است در نمایشگاه‌های داخلی و حتی خارجی به نمایش در بیاید.
وی با بیان اینکه مظلومیت مردم غزه باید در این آثار ثبت و ضبط شود گفت: کتاب این مجموعه آثار با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی چاپ خواهد شد.  

رویداد جهانی «با نفس‌های غزه»
دکلمه‌خوانی دانش‌آموز هندی درباره فلسطین، اجرای سرود دانش‌آموزی با حضور 25 دانش‌آموز کشورهای مسلمان جهان، ارتباط زنده با خبرنگار مستقر در غزه و ارتباط مستقیم با دکتر اسکندری از اساتید هنری بین‌المللی از دیگر بخش‌های این رویداد بود. 
در پایان این همایش، نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع غزه با بیش از 200 اثر در زمینه‌های عکس، گرافیک و کاریکاتور از هنرمندان بیش از 30 کشور جهان با حضور مهمانان افتتاح شد.
این نمایشگاه به مدت 14 روز و تا 19 آذر ماه در نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ موزه قصر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه به نشانی انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع شریعتی، میدان پلیس مراجعه کنند.
 
نظر شما