يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۳۶۲۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
شهرام مولایی یکی از غرفه‌داران دوازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» می‌گوید: جشنواره انار «صد دانه یاقوت» تبدیل به برندی معتبر شده است که هم باغداران و تولیدکنندگان انار از آن استقبال می‌کنند هم مردم و شهروندان. این جشنواره فرصت بسیار مناسبی را برای ما فراهم کرده تا محصولات خود را بدون واسطه به مردم عرضه کنیم و اطلاعات مردم در زمینه انار را بالاتر ببریم.
مولایی: جشنواره «صد دانه یاقوت» تبدیل به برندی معتبر شده است / آب و هوا و خاک مطلوب ساوه مساعد با شرايط اين ميوه بهشتی استبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر دوازدهمین جشنواره انار «صد دانه یاقوت» در فرهنگسرای اشراق در حال برگزاری است. 
مولایی باغدار ساوه و تولیدکننده انار که در این جشنواره رب انار عرضه می‌کند در گفتگویی بیان کرد: انار به عنوان یک معجون مغذی بوده و دارای خواص بی‌شماری می‌باشد. از پوست  انار تا دانه‌های لطیفش، هر قسمت از این میوه مقدار زیادی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای مفید را در خود جای داده است. به همین دلیل، انار از دوران قدیم به عنوان یک داروی طبیعی برای مراقبت از سلامتی و بهبود بیماری‌ها استفاده می‌شده است.
وی با بیان اینکه انار به صورت تازه، آب انار، رب انار و نیز میوه‌ی خشک شده مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان آن را در تهیه‌ی انواع غذاها، سالادها، آبمیوه‌ها، دسرها و خوراکی‌ها به‌کار برد افزود: همچنین، از دانه‌های انار می‌توان به عنوان تزئینات زینتی در آشپزی و شیرینی‌پزی استفاده کرد. انار از نظر تغذیه‌ای حاوی مقدار زیادی ویتامین C، فیبر، پتاسیم و فولات است که برای حفظ سلامت قلب و عروق، کاهش التهاب‌ها، بهبود گوارش و افزایش انرژی بدن بسیار مفید می‌باشد. به دلیل طعم لذیذ و خواص بی‌نظیر آن، انار به‌عنوان یک میوه لذت‌بخش و مفید برای سلامتی انسان‌ها شناخته می‌شود.
وی تاکید کرد: انار در اکثر استانهای کشور قابلیت کشت دارد اما شهرستان ساوه دو ویژگی دارد بالاترین سطح زیر کشت انار در سطح شهرستان متعلق به این شهرستان است و اناری که تولید می‌شود به دلیل شرایط اقلیمی که این شهرستان دارد روزهای تقریباً نیمه گرم و شبهای خنک باعث می‌شود که انار تولیدی از مرغوبیت جهانی برخوردار باشد.
این باغدار ضمن تاکید بر تاثیر برنامه‌های فرهنگی بر میزان استقبال از جشنواره تصریح کرد: جشنواره انار «صد دانه یاقوت» تبدیل به برندی معتبر شده است که هم باغداران و تولیدکنندگان انار از آن استقبال می‌کنند هم مردم و شهروندان. 
این جشنواره فرصت بسیار مناسبی را برای ما فراهم کرده تا محصولات خود را بدون واسطه به مردم عرضه کنیم و اطلاعات مردم در زمینه انار را بالاتر ببریم.
مولایی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: جشنواره انار امسال هم شروع بسیار خوبی داشته و خوشحالیم که این فرصت برای ما در این جشنواره فراهم شده است. برنامه‌های متعدد فرهنگی و برگزاری مسابقات به گرم‌تر کردن فضای جشنواره اضافه کرده و محیطی شاد، مناسب و فرهنگی را برای همه ما فراهم کرده است. امیدوارم در روزهای آتی میزان استقبال مردم هم بالاتر رود.

 دوازدهین جشنواره «صد دانه یاقوت» با برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری  از ۲۹ آبان تا ۱۸ آذرماه در فرهنگسرای اشراق در حال برگزاری است. جشنواره فرهنگی و هنری «صد دانه یاقوت» به منظور بهره‌مندی خانواده‌ها از برنامه‌های فرهنگی هنری در فضایی بانشاط، معرفی و آشنایی مخاطبان و شهروندان با مزایا و خواص انار، حمایت از باغداران و تولیدکنندگان انار، استعداد یابی از نوجوانان در زمینه‌های فرهنگی و هنری برای حضور حداکثری و مستمر خانواده‌ها در حال برگزاری است

نظر شما