يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۳۶۲۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
شهرام معصومی یکی از عشایر جنوب ایران در مورد جشنواره «صد دانه یاقوت» می‌گوید:در این جشنواره در کنار عرضه محصولات و سوغاتی‌های شهرهای کشور، فعالیت‌های متنوع فرهنگی را شاهد هستیم که باعث استقبال هرچه بیشتر شهروندان شده است.
شهرام معصومی : فضای جشنواره «صد دانه یاقوت» صمیمی است / فعالیت‌های متنوع فرهنگی موجب استقبال هرچه بیشتر خانواده‌ها شده استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، شهرام معصومی  همراه خانواده خود در جشنواره «صد دانه یاقوت»  محصولات خرما، نان خرمایی، کشک، رشته غذای جنوب آماده و طبخ و به بازدیدکنندگان پر شمار نمایشگاه عرضه می‌کنند.
 این غرفه‌دار درباره حضور در این جشنواره گفت: فضای جشنواره «صد دانه یاقوت» گرم و صمیمی است و حضور بالای شهروندان باعث خوشحالی است. 
در این جشنواره در کنار عرضه محصولات و سوغاتی‌های شهرهای کشور، فعالیت‌های متنوع فرهنگی را شاهد هستیم که باعث استقبال هرچه بیشتر شهروندان و خانواده‌ها شده است.
وی درباره ویژگی‌های مشترک غذاهای جنوبی بیان کرد: غذاهای جنوب ایران همواره مورد استقبال گردشگران سراسر دنیا قرار می‌گیرند. شاید بتوان ویژگی مشترک غذاهای جنوبی را عطر و طعم خاص آنها دانست که با خونگرمی و مهمان نوازی اهالی جنوب گره خورده است. 
همچنین زندگی کردن در نزدیکی دریا موجب شده است که منوی غذاهای دریایی شهرهای جنوبی کشور بسیار غنی و متنوع باشد.
غذاهای جنوبی طبخ شده توسط معصومی  و خانواده در سیاه چادر برپا شده انجام می‌گیرد. او درباره سیاه چادر اظهار کرد: سیاه‌چادر نوعی چادر است که از موی بز سیاه و توسط زنان عشایر بافته می‌شود. با برپایی سیاه چادر در دوازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» در تهران علاوه بر طبخ غذاهای جنوبی، وظیفه سنگین انتقال آداب و رسوم سرزمین مادری خود را بر دوش می‌کشیم تا این فرهنگ اصیل را به همه بشناسانیم.
دوازدهین جشنواره «صد دانه یاقوت» با برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری تا 18آذرماه در فرهنگسرای اشراق در حال برگزاری است. 
جشنواره فرهنگی و هنری «صد دانه یاقوت» به منظور بهره‌مندی خانواده‌ها از برنامه‌های فرهنگی هنری در فضایی بانشاط، معرفی و آشنایی مخاطبان و شهروندان با مزایا و خواص انار، حمایت از باغداران و تولیدکنندگان انار، استعداد یابی از نوجوانان در زمینه‌های فرهنگی و هنری برای حضور حداکثری و مستمر خانواده‌ها در حال برگزاری است.

نظر شما